۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • گسترش تبلیغات پ.ک.ک جرم انگاری خواهد شد

گسترش تبلیغات پ.ک.ک جرم انگاری خواهد شد

  • ۲ دی ۱۴۰۱
  • ۲۱۶ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد روز گذشته پس از دیدار با مولود چاووش اوغلو، همتای ترک خود در آنکارا گفت که تبلیغ گروه تروریستی(پ‌ک‌ک) و حمایت از فعالیت‌های آن در سرزمین سوئد جنایت خواهد بود.
وزیر سوئد با توجه به فشار فزاینده ای که دولت ترکیه برای انجام شرایط سوئد در ازای لغو حق وتوی عضویت این کشور در ناتو اعمال می کند، خاطرنشان کرد که استکهلم تبلیغات در مورد تروریسم را در این کشور جرم تلقی خواهد کرد.
“این حتی فراتر خواهد رفت. حمایت یا ترویج تروریسم به عنوان جرم طبقه بندی می شود. به عنوان مثال، حمایت از فعالیت های پ.ک.ک در خاک سوئد نیز جرم خواهد بود.» وی در رابطه با توافق طرفین برای لغو حق وتو که شامل اصلاح قوانین ضد تروریسم و ​​تبعیت از استرداد است، گفت: ما هر کاری که ممکن است انجام می دهیم تا به این پیمان عمل کرده و آن را عملیاتی کنیم. درخواست های ترکیه. .
بیلستروم با تاکید بر اینکه دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم همکاری های عمیقی دارند، خاطرنشان کرد: لازم است قبل از اجرای کامل این پیمان اقداماتی انجام شود.
پیامی که می‌خواهم به وزیر ترکیه برسانم بسیار واضح است: سوئد به وعده‌های خود عمل می‌کند. ما هر پاراگراف این توافق را بسیار جدی می گیریم. وی تاکید کرد: اقداماتی را در این زمینه آغاز کرده ایم و به همین منوال ادامه خواهیم داد.
وی در این زمینه تاکید کرد که سوئد دارای سیستم قضایی مستقل است و افزود: از زمان امضای این توافقنامه اقداماتی انجام شده است. پ‌ک‌ک ممکن است تهدید بزرگی برای سوئد نباشد، اما قطعا تهدیدی بزرگ برای ترکیه است. به عنوان دولت سوئد، ما این موضوع را جدی می گیریم. ما باید به زمینه کلی نگاه کنیم، نه هر مورد را جداگانه. زمانی که قانون جدید اجرایی شود، تغییراتی در قانون اساسی اعمال خواهد شد.»
وزیر ترکیه به نوبه خود با اشاره به اینکه این روند طولانی خواهد بود و هنوز به پایان نرسیده است، تاکید کرد که با توجه به اینکه سوئد همچنان یک مکان جذاب است، لازم است اقدامات همبستگی بیشتری با آنکارا در مبارزه با تروریسم انجام شود.
دولت ترکیه همچنان خواستار استرداد ده ها تروریست مظنون از جمله روزنامه نگار بولنت کنس است که در سوئد در تبعید زندگی می کند. این هفته، چاووش اوغلو خود از تصمیم دادگاه عالی سوئد برای رد استرداد این روزنامه‌نگار که توسط رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به عنوان تروریست طبقه‌بندی شده بود، به دلیل دخالت ادعایی وی در کودتای ۲۰۱۶ انتقاد کرد.
به همین ترتیب، برای دادگاه، بخشی از جرایمی که به او نسبت داده می شود، در قانون مجازات سوئد در نظر گرفته نشده است و ممکن است جرایم سیاسی باشد. در همین حال، ترکیه همچنان مانع از دسترسی سوئد و ترکیه به ناتو تا زمانی که آنها به خواسته های خود عمل کنند، ادامه می دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین