۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • گزارش گروه بین المللی بحران:کشته شدن حدود ۵۰۰۰ نفر در نبرد ترکیه و پ.ک.ک از سال ۲۰۱۵

گزارش گروه بین المللی بحران:کشته شدن حدود ۵۰۰۰ نفر در نبرد ترکیه و پ.ک.ک از سال ۲۰۱۵

  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
  • ۱۹۵ بازدید
  • ۱

به گزارش انجمن بی تاوان، گروه بین المللی بحران در تازه ترین گزارش خود به ارزیابی میزان تلفات جنگ میان پ.ک.ک و ارتش ترکیه از زمان پایان آتش بس میان آنها در سال ۲۰۱۵ تاکنون پرداخته است. بر اساس این گزارش، از ۲۰ جولای ۲۰۱۵ تاکنون ۴۸۲۵ تن جان خود را در نبرد میان نیروهای پ.ک.ک و نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه از دست داده اند.

گروه بین المللی بحران برای تهیه گزارش خود از داده های منابع مختلف از جمله رسانه های ترکی زبان، گروه های حامی حقوق کردها، منابع پ.ک.ک، دولت ترکیه و غیره استفاده کرده است.

بر اساس گزارش وبسایت گروه بین المللی بحران، در درگیریهای میان پ.ک.ک و نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه از ۲۰ جولای ۲۰۱۵ تاکنون، ۴۸۹ غیرنظامی جان خود را از دست داده اند. در همین زمان، ۱۲۲۹ تن از نیروهای امنیتی و نظامی ترکیه شامل سربازان ارتش، نیروهای پلیس و محافظان روستا نیز در درگیریها در نقاط مختلف از جمله مناطق کردنشین جنوب شرق ترکیه کشته شده اند.

به گزارش انجمن بی تاوان بر اساس گزارش مذکور، ۲۲۶ تن دیگر هم در این درگیریها بویژه در درگیری های شهری مناطق کردنشین جان خود را از دست داده اند که این گروه نتوانسته تعیین کند که آیا آنها جزء نیروهای نظامی و شبه نظامی بوده اند و یا غیرنظامیانی هستند که در درگیریهای پ.ک.ک و دولت ترکیه جان خود را از دست داده اند.

اما گروه بین المللی بحران در گزارش خود بیشترین تعداد تلفات را مربوط به نیروهای پ.ک.ک دانسته است. در این گزارش آمده است که ۲۸۵۹ تن از نیروهای پ.ک.ک و دیگر گروه های وابسته به آن در ترکیه در درگیری با نیروهای دولتی ترکیه در مدت زمان ذکر شده کشته شده اند. این نهاد معتقد است که تعداد واقعی نیروهای پ.ک.ک که در درگیری با ارتش ترکیه جان خود را از دست داده اند بیشتر است.

در این گزارش اشاره شده که بیشترین تعداد نیروهای پ.ک.ک در اواخر سال ۲۰۱۵ و اوایل سال ۲۰۱۶ که جنگ در مناطق کردنشین جنوب شرق ترکیه شدت گرفت جان خود را از دست داده اند.

گروه بین المللی بحران در ادامه گزارش اشاره کرده است که در درگیری های میان پ.ک.ک و ارتش ترکیه از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۱۲۲۹ نیروی ترکیه کشته شده اند که ۸۱۸ تن از آنان سرباز ارتش، ۲۹۸ نیروی پلیس و ۱۱۳ تن از آنها نیروهای موسوم به محافظان روستا در مناطق کردنشین ترکیه بوده اند.

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. ایران و ترکیه چنانچه درمقابل این جرثومه های فساد متحدعمل کنند یقینا تروریست هاریشه کن خواهندشد. روزی ترکیه تروریست ها را می زند و آنهامیان داخل ایران و برعکس مواقعی که ایران آنهارا میزند میرن داخل ترکیه. و ضمنا هردو کشور باید بااقلیم کردستان حجتشان را تمام کنند که نبایداین تروریست هادراقلیم آزادانه رفت و آمد کنند .همچنان که ترکیه حتی داخل خاک اقلیم آنهارا بمباران می کند ایران هم بایدهمان کاررا بکند و از آمریکا و ناتو ابایی نداشته باشد.همچنان که ترکیه هیچ ترسی از آمریکا و اتحادیه اروپا دراین خصوص ندارد.شوخی نیست بحث امنیت ملی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *