۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • گزارش سرویس اطلاعاتی میت ترکیه: سه هزار نفر در ترکیه با داعش ارتباط دارند

گزارش سرویس اطلاعاتی میت ترکیه: سه هزار نفر در ترکیه با داعش ارتباط دارند

  • ۲۸ دی ۱۳۹۳
  • ۲۸۸ بازدید
  • ۰
سرویس اطلاعاتی میت ترکیه با اشاره به اینکه در ترکیه ۳,۰۰۰ نفر با جهادی ها در رابطه هستند و تهدیدی بالقوه علیه کشور محسوب می شوند، زنگ خطر داعش را به صدا در آورد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از روزنامۀ حریت، سرویس اطلاعاتی میت ترکیه درگزارشی ادعا کرده است که در ترکیه حدود ۳,۰۰۰ نفر با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) رابطه دارند و نسبت به فعالیت های احتمالی این «سلول های خفته» گروه های جهادی در آینده، آژیر قرمز را به صدا در آورده است.
این گزارش می افزاید: باید تعداد ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ ستیزه جویی را نیز که اکنون در سوریه در حال جنگ در صفوف داعش هستند به این رقم افزود.

اوایل همین هفته وزیر خارجه مولود چاوش اوغلو دربارۀ بازگشت احتمالی این عده به کشور ابراز نگرانی کرده بود. چاوش اوغلو همچنین از اخراج ۱,۱۶۵ نفرو اعمال ممنوعیت ورود برای ۷,۲۵۰ نفر دیگر خبر داد.
گزارش سرویس اطلاعاتی میت خواستار حساسیت بیشتر برای کشف پیوندهای ستیزه جویان در داخل ترکیه شده است. این گزارش درخواست کرده که ۳,۰۰۰ نفر مذکور تحت نظارت قرار گرفته و جایگاه آنها در داعش بررسی شود. علاوه بر این مشخص شود که آیا این افراد، که آنها را با عبارت «سلول های خفته» وصف می کند، فعال هستند یا نه.
در هشدار میت به حملات احتمالی داعش و القاعده به کنسول گری های کشورهای غربی نیز اشاره کرده است. به واحدهای امنیتی نیز هشدار «فوری» داده شده که داعش ممکن است متعاقب حملات مرگبارش به مجلۀ چارلی ابدو و سوپرمارکت یهودیان در فرانسه که به مرگ ۱۷ شهروند و خود ۳ مهاجم انجامید، حملات جدیدی ترتیب دهد. احتمال بمبگذاری توسط داعش و القاعده نیز وجود دارد. این هشدار متوجه امکانات ناتو و شهروندان کشورهای غربی در ترکیه نیزهست.
تدابیر امنیتی برای محافظت از کنسولگری ها و دارایی های کشورهای غربی با افزودن به تعداد نیروهای امنیتی به بالاترین سطح خود رسیده است. تدابیر جدید شامل استقرار گروه های گشت و افزایش تعداد پست های ثابت امنیتی است.
در این گزارش آمده است این واقعیت که شبه نظامیان داعش کنترل بسیاری از نقاط مرزی میان سوریه و ترکیه را در دست دارند، احتمال خطر را افزایش می دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین