۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بیانیه هیئت امرالی در خصوص دیدار با مسئولان حکومتی ترکیه

بیانیه هیئت امرالی در خصوص دیدار با مسئولان حکومتی ترکیه

  • ۲۷ دی ۱۳۹۳
  • ۳۵۸ بازدید
  • ۰
هیئت حزب دموکراتیک خلق ها پس از دیدار با معاون نخست وزیر و وزیر کشورترکیه در بیانیه ای کتبی به شرح این دیدارها پرداخت.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از ملیت، هیئت حزب دموکراتیک خلق ها در خصوص دیدارهای اخیر خود با مسئولین حکومتی ترکیه بیانیه رسمی صادر کرد.
هیئت حزب دموکراتیک خلق ها که بعد از دیدار با یالچین آکدوغان، معاون نخست وزیری ترکیه، در ساختمان وزارت کشور، با افکان آلا، وزیر کشور ترکیه نیز دیدار کردند در بیانیه ای کتبی عنوان کرده اند: در این دیدارها در مورد روند مذاکرات صلح و اقدامات لازم برای پیشبرد این پروسه، گفتگو شد. علاوه بر این در خصوص مسائل مهمی از جمله تحولات شهر جزیره و درگیرهای این شهرگفتگو شد و در خصوص مسائلی که پتانسیل آن را دارد تا روند مذاکرات را با مانع روبه رو کند، نیز بحث شد. در این دیدارها همچنین  درباره وضعیت محکومین بیمار، اقدامات مورد نیاز برای دموکراتیزه کردن کشور و سیاست های ترکیه در قبال کوبانی مذاکره شد.
در این بیانیه درمورد نگرانی های حزب دموکراتیک خلق ها درباره تحولات ماه اخیر جزیره و نارضایتی این حزب از اظهارنظرهای رسمی مسئولین حکومتی در خصوص این حوادث، آمده است:  درباره حوادث جزیره، تیم تحقیق و بررسی زیر نظر وزارت کشور تعیین و به شهر جزیره فرستاده خواهد شد. این تیم تحقیق تمام جزئیات تحولات اخیر جزیره را بررسی خواهند کرد و اطلاعات را با جزئیات کامل به حزب دموکراتیک خلق ها مخابره کرده و ما آن را در اختیار افکار عمومی قرار خواهیم داد. برای جلوگیری از خونریزی های جدید در این شهر تدابیر لازم از جانب وزارت کشور اتخاذ خواهد شد. تمام موانع موجود در برابر روند مذاکرات و چگونگی رفع این موانع برای رسیدن به موفقیت در روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفته و برای سرعت بخشیدن به مذاکرات دیدارهای دیگری نیز با مسئولین حکومتی برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است، در این بیانیه آمده است، هیئت امرالی در روزهای آینده سفری به کوه قندیل نیز خواهد داشت.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین