۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • گزارش دیدبان حقوق بشر در شنگال: پ.ک.ک کودکان را استخدام می کند

گزارش دیدبان حقوق بشر در شنگال: پ.ک.ک کودکان را استخدام می کند

  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
  • ۱۰۰ بازدید
  • ۰

دیده بان حقوق بشر (HRW) در گزارش خود درباره شنگال، وضعیت شنگال را که پس از حمله داعش ویران شده بود، فاش کرد. بر اساس این گزارش، پ.ک.ک کودکان را به آموزش نظامی می برد و از مدارس برای مقاصد نظامی استفاده می کند.

انجمن بی تاوان : براساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر، همه مصاحبه‌شوندگان از «وضعیت امنیتی ناپایدار»، «عدم پرداخت غرامت برای خانه‌ها و مشاغل تخریب‌شده توسط دولت» و «عدم خدمات عمومی کافی» به عنوان موانع بازگشت نام بردند.

شنگال سه با اشاره به اینکه دسترسی به آموزش و پرورش به دلیل تخریب یا آسیب دیدن مدارس آسان نیست، خاطرنشان کرد: در مکان هایی که دسترسی به آموزش وجود دارد، کلاس های درس مملو از جمعیت است و به هزاران معلم نیاز است زیرا معلمان آواره شده اند.

یک نظرسنجی IOM نشان داد که ۵۸ درصد از ساکنان شنگال حتی در فاصله پنج کیلومتری از محل زندگی خود به مدرسه متوسطه کاربردی دسترسی ندارند.

۱۰۰۰ نفر در مدارس ۴۰۰ نفری آموزش می بینند.

حسن صالح مراد رئیس اداره آموزش و پرورش شنگال با اشاره به اینکه از ۲۰۶ مدرسه شنگال تنها ۹۶ مدرسه قابل استفاده است، گفت: ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ دانش آموز در مدارس با ظرفیت حداکثر ۴۰۰ نفر به دلیل کمبود مدرسه و معلم آموزش می بینند.

برخی از مدارس به عنوان پایگاه توسط گروه های مسلح استفاده می شود

مراد با بیان اینکه از سه مدرسه به عنوان پایگاه نظامی توسط گروه های مسلح استفاده می شود، اظهار داشت که این امر دسترسی به آموزش را تضعیف می کند و زیرساخت های مدارس را در معرض خطر حمله قرار می دهد.

۱۲ گروه مسلح برای کنترل شنگال با هم رقابت می کنند. علاوه بر این، تلاش‌های دولت برای بازپس‌گیری کنترل اداری بر منطقه منجر به درگیری‌های خشونت‌آمیز و آوارگی بیشتر شده است که آخرین آن در ماه مه ۲۰۲۲ بود.

بچه ها جذب می شوند

در این گزارش آمده است: «حضور PKK‌ منطقه را در معرض حملات هوایی ترکیه از جمله حمله به بیمارستانی در آگوست ۲۰۲۱ قرار داد»، «HRW مستند کرد که مدارس در شنگال در سال ۲۰۱۶ برای مقاصد نظامی مورد استفاده قرار گرفتند و کودکان توسط گروه‌های مسلح به خدمت گرفته شدند».

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین