۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • گروه های تروریستی داعش و پ.ک.ک میلیون ها دلار خسارت به سنجار وارد کرده اند

گروه های تروریستی داعش و پ.ک.ک میلیون ها دلار خسارت به سنجار وارد کرده اند

  • ۸ بهمن ۱۴۰۱
  • ۲۹۶ بازدید
  • ۰

سنجار به ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار برای غرامت و بازسازی نیاز دارد

به گزارش انجمن بی تاوان، یکی از نمایندگان حزب دمکرات کردستان (KDP) در بغداد می گوید که سنجار برای بازسازی و جبران آن به ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار نیاز دارد. وی افزود: داعش و پ.ک.ک به شنگال و مردم آن آسیب زیادی رسانده اند.

مجید خلف حمو، نماینده حزب دمکرات کردستان (KDP) از حوزه انتخابیه شنگال در بغداد، به پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری گفت: سنجار برای بازسازی و جبران خسارت مردمش به پنج تا ۱۰ میلیارد دلار نیاز دارد: «این کمتر از خسارت داعش در حمله به مردم و شهر نیست.

نماینده کرد در بغداد بازسازی شنگال و پرداخت غرامت به مردم آن را دلیل بازگشت آوارگانی دانست که اکنون بیش از ۸۰ درصد آواره شده اند، گفت: بیش از ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر در سنجار این شهر هستند. به گونه ای تخریب شده است که با ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار نمی توان زیرساخت ها را بازسازی کرد.

مجید خلف تاکید کرد: شنگال که عمدتاً متکی به زراعت و دامپروری است، نه تنها بازسازی منازل منجر به بازگشت آوارگان و رونق به سنجار نمی شود، بلکه باید غرامت دزدی مزارع و احشام را نیز به مردم پرداخت کرد. پ‌ک‌ک و دیگر گروه‌های غیرقانونی به اندازه ورود داعش به شنگال به شهر خسارت وارد کرده‌اند، زیرا داعش سال‌هاست که از شهر رفته و به مردم سنجار ضربه زده است.

این نماینده مجلس گفت: علاوه بر خسارات وارده به مردم سنجار، مقدار زیادی زمین توسط نیروهای غیرقانونی سنجار تصرف شده است که حدود ۴۰ هزار جریب زمین است که همگی برای کشاورزی و دامداری مناسب است و تعداد زیادی از مردم در شنگال می توانند زنده بمانند، علاوه بر این، عامل نیروی کار در شهر خواهند بود و مولد خواهند بود، یعنی آسیب به سنجار از هر جهت آنقدر زیاد است که قابل توصیف نیست و همه این موارد مستلزم اجرای اول توافق سنجار است.

اطلاعات و ارائه های نماینده حزب دمکرات کردستان در سنجار در بغداد در حالی است که بر اساس گزارش آمریکا پس از هشت سال اشغال شنگال توسط داعش، هیچ کاری برای این شهر انجام نشده است.

در این گزارش آمده است: پس از این مدت طولانی، سنجار هیچ پروژه سرمایه گذاری برای عادی سازی وضعیت را ندیده است و در واقع به شدت نیازمند حمایت بین المللی است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *