۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • گروه دوستی پارلمان ایران و ترکیه فعال می‌شود

گروه دوستی پارلمان ایران و ترکیه فعال می‌شود

  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
  • ۳۲۶ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به اینکه یک روز پیش از انتخابات ریاست مجلس شورای اسلامی، فراکسیون اکثریت ائتلاف نیروهای انقلاب در خصوص نامزدهای ریاست مجلس برگزار شد اظهار کرد: در آن فراکسیون محمدباقر قالیباف آرای حداکثری را به دست آورد.

وی تصریح کرد: در روز پنجشنبه نیز در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، قالیباف با ۲۳۰ رای حائز اکثریت آرای نمایندگان شده و این نشان از وحدت و همدلی نمایندگان خانه ملت دارد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جدید مجلس از مدیران شایسته است، چه زمانی که در سپاه پاسداران به عنوان فرمانده نیروی هوایی خدمت می‌کرد و منشا خدمات خیر برای تقویت نیروی هوایی شد و چه زمانی که فرماندهی نیروی انتظامی را بر عهده داشت که از نظر نوسازی ناوگان نیروی انتظامی و مدیریت جهادی بسیار مثمرثمر بود.

قالیباف از جمله مدیران جهادی و نوفکر است

وی بیان کرد: همچنین قالیباف زمانی که در شهرداری تهران حضور داشت منشاء تحولات شد و در واقع رئیس جدید مجلس، یکی از مدیران جهادی، نوفکر و نوگرا بوده و سعی دارد همیشه برای پیشرفت و ترقی حرکت کند و کمتر عقب‌گرا فکر می‌کند.

رضازاده اظهار کرد: هدف «قالیباف» توسعه و پیشرفت است و بی‌شک با شناختی که از سال ۸۲ با وی دارم، شاهد موفقیت و توفیق همه جانبه در مجلس شورای اسلامی خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه سلماس بیان کرد: این مشکلات به دو دسته تقسیم می‌شود، یکی مشکلات شهرستانی و استانی و یکی مشکلات کشوری است و در این راستا مشکلات شهرستانی و استانی تابع مشکلات ملی هستند.

یکی از مهمترین مشکلات جامعه موضوع فرار مالیاتی است

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مشکل اصلی جامعه، مشکلات معیشتی، اقتصادی، تورم، رشد بیکاری و رشد قیمت مسکن و مهمتر، مسئله فرار مالیاتی در سطح کشوری و استانی است.

وی تصریح کرد: همچنین هم اکنون با توجه به عدم حمایت از تولیدکنندگان، ورشکستگی کارخانه‌های شهرک‌های صنعتی و تعطیلی آنها و مشکلات قوانین بانکی کشور شاهد مشکلاتی هستیم که در شهرستان سلماس نیز وجود دارد.

رضازاده با اشاره به اینکه در سلماس مشکل روابط تجاری با کشور ترکیه وجود دارد اظهار کرد: با توجه به اینکه ریاست مجلس ترکیه با محمدباقر قالیباف تماسی برقرار کرد، هدف این است که پارلمان دوستی ایران و ترکیه هر چه سریع تر فعال شده و بتوان هم در بحث تجارت مرزی و هم بحث صادرات و واردکننده کالاهای اساسی که در کشور مشکلاتی به وجود آورده، گام‌های مثبتی برداشته شود.

نمایندگان مجلس یازدهم در گذشته عملکرد مطلوبی در حوزه فعالیتی خود داشته‌اند

وی در ادامه با اشاره به مسئله کارآمدی در مجلس یازدهم گفت: مطالعاتی که در چند روز گذشته بر روی نمایندگان مجلس شورای اسلامی انجام شد، خوشبختانه برخی نمایندگان سابقه مدیریت کلان در سطح کشور داشته، یعنی استاندار، وزیر، معاون وزیر، عالمان روحانی، حقوق‌دان و مدیران جهادی بودند که در سال‌های گذشته و در مجلس‌های گذشته و یا دستگاه‌های مختلف، از خود عملکرد مطلوبی نشان داده‌اند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: هدف تمامی نمایندگان مجلس نیز حل مشکلات معیشتی مردم، مهار تورم، حمایت از تولیدکننده و کمک و همراهی با دولت است تا بتوان با توجه به شیوع بیماری کرونا در دنیا و کشور، مشکلات اقتصادی گذشته را که چندین برابر شده است را با کمک مدیران کارآمد و با تعامل با وزیران دولت و دستگاه‌های دولتی مهار کرد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر برای کارآمدی مجلس یازدهم تلاش می‌شود تا با درستکاری، امانت‌داری و رعایت عدالت که رهبر معظم انقلاب اسلامی بدان اشاره فرمودند و همچنین با استفاده از مدیران متعهد، متخصص و باتقوا بتوان کارآمدی مجلس یازدهم را در طول چهار سال آینده نشان داده و بی‌شک این کار نیز انجام خواهد شد.

یکی از اقدامات اساسی نمایندگان مجلس یازدهم پیگیری قوانین مصوب اجرا نشده است

وی در ادامه با اظهار تاسف از اینکه قوانینی که در مجلس دهم یا در مجلس‌های نهم و هشتم تصویب شده توسط دولت اجرایی نشده است بیان کرد:بی‌شک یکی از اقدامات اساسی نمایندگان مجلس یازدهم، پیگیری قوانین مصوب اجرا نشده است.

رضازاده تصریح کرد: دومین مشکل مجلس دهم، موضوع نظارت و تحقیق و تفحص بر عملکرد وزارتخانه‌ها، مدیران و مشکلاتی که متاسفانه در بحث رانت‌خواری، اختلاس و فساد در برخی مدیران و دستگاه‌ها به وجود آمده بوده، است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌شک در مجلس یازدهم سعی می‌شود تا بحث تحقیق و تفحص و نظارت افزایش یابد و این مهم زمانی محقق می‌شود که نمایندگان مجلس شورای اسلامی، ابتدا از خود آغاز کنند یعنی صداقت، تقوا و تعهد داشته و خود را سالم نگاه دارند و با سلامتی نفس برای پیگیری امورات کشور گام بردارند.

باید به صورت کوتاه مدت و بلندمدت برای مشکلات اقتصادی حاصل از کرونا چاره‌سازی شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا بیشتر بر روی اقشار آسیب‌پذیر جامعه یعنی طبقه کارگری، کارمندی، اصناف و بازاریان تاثیر سو گذاشته است اظهار کرد: بنابراین باید ابتدا به صورت کوتاه مدت و سپس به صورت بلندمدت برای این مشکل، چاره‌سازی شود.

رضازاده گفت: در بحث کوتاه‌مدت می‌توان بسته‌های حمایتی دولت از قشر ضعیف جامعه و وام‌هایی با درصدهای پایین برای اصناف و مدیران کارخانه‌های آسیب دیده و نیز مسئله کاهش مالیاتی از اصناف و بازاریانی که در سال گذشته با مشکل رکود درآمد مواجه شدند، اعمال کرد.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر برخی اقدامات را نیز می‌توان انجام داد که مهمترین آنها تقویت دستگاه‌های بهداشت و درمان است یعنی باید این موضوع مورد توجه جدی گیرد چون اگر ویروس کرونا مهار نشود، موج دوم بیماری آمده و آسیب‌های جدی وارد کشور کند.

مدیریت و نظم و انضباط باید در خود مجلس شورای اسلامی مورد دقت قرار گیرد

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجلس یازدهم می‌تواند در کمیسیون‌های تخصصی که در مجلس تشکیل می‌شود، از نمایندگانی استفاده کند که دارای تخصص و تجارب‌های‌ قبلی و مدیریتی هستند بیان کرد: و اینکه مدیریت و نظم و انضباط باید در خود مجلس شورای اسلامی مورد دقت قرار گیرد و از سوی دیگر تقویت نظارت و بازرسی، تقویت دیوان محاسبات و نیز تقویت سازمان بازرسی کل کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

رضازاده با تاکید بر اینکه امروز مجلس یازدهم فارغ از جناح‌های سیاسی باید عمل کند اظهار کرد: یعنی باید از تمامی ظرفیت‌ها، دستگاه‌ها و مدیران که به نوعی بر روی خط ولایت حرکت کرده و روی خط حمایت از مردم قرار دارند استفاده شود.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: از سوی دیگر وحدت، وفاق، همدلی و یکپارچگی در عمل باید مورد توجه نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته و در نهایت باید سعی شود صداقت و نفس‌عمل را در ابتدا از خود آغاز کرده و اشتباهات مجلس دهم را مجلس یازدهم مرتکب نشود.

گفت‌وگو از نصیبه نیک‌زاد قوشچی

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین