۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • فرهنگستان
  • >
  • گروه تروریستی پ.ک.ک/پژاک از ارزش های دینی بهره برداری می کند

گروه تروریستی پ.ک.ک/پژاک از ارزش های دینی بهره برداری می کند

  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
  • ۲۱۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : به برکت ماه رمضان، براى مسلمان فرصتى پیش مى‏آید که باید از آن در جهت تقویت حیات معنوی و نشاط مادّىِ خود استفاده کند. یکى از درسهاى بزرگ ماه رمضان که در خلال دعا و روزه و تلاوت قرآن در این ماه باید آن را فرا بگیریم و استفاده کنیم، این است که با چشیدن گرسنگى و تشنگى، به فکر گرسنگان و محرومان و فقرا بیفتیم. در دعاى روزهاى ماه رمضان مى‏گوییم: «الّلهم اغن کلّ فقیر. الّلهم اشبع کلّ جائع. الّلهم اکس کلّ عریان». این دعا فقط براى‏( مفاتیح‏الجنان: دعاى یومیه ماه مبارک رمضان ( خواندن نیست؛ براى این است که همه خود را براى مبارزه با فقر و مجاهدت در راه ستردن غبار محرومیت از چهره محرومان و مستضعفان موظّف بدانند. این مبارزه، یک وظیفه همگانى است. در آیات قرآن مى‏خوانیم: «أرایت الّذى یکذّب بالدّین. فذلک الّذى یدعّ الیتیم. و لایحضّ على طعام المسکین» ( ماعون: ۳ – ۱). یکى از نشانه‏هاى تکذیبِ دین این است که‏ انسان در مقابل فقر فقیران و محرومان بى‏تفاوت باشد و احساس مسئولیت نکند. در ماه رمضان، به برکت روزه، طعم گرسنگى و تشنگى و نرسیدن به آنچه اشتهاى نفس انسان است را درک کردیم و چشیدیم. این باید ما را به احساس مسئولیتى که اسلام در قبال مسئله مهمّ فقر و فقیر از یکایک مسلمانان خواسته است و بر دوش آنان وظیفه نهاده است، نزدیک کند. ….
همه باید خود را موظّف به مواسات بدانند. مواسات یعنى هیچ خانواده‏اى از خانواده‏هاى مسلمان و هم‏میهن و محروم را با دردها و محرومیتها و مشکلات خود تنها نگذاشتن؛ به سراغ آنها رفتن و دست کمک‏رسانى به سوى آنها دراز کردن. امروز این یک وظیفه جهانى براى همه انسانهایى است که داراى وجدان و اخلاق و عاطفه انسانى هستند؛ اما براى مسلمانان، علاوه بر این‏که یک وظیفه اخلاقى و عاطفى است، یک وظیفه دینى است.

ماه مبارک رمضان در دیدگاه پ ک ک و پژاک
ماه مبارک رمضان در عالم اسلام یکی از مهمترین ماهای سال است. پژاک و پ ک ک با سیاستی که دارند می خواهند از ماه مبارک  رمضان برای منافع حزبی استفاده کند و هر سال با دادن بیانیه هایی وانمود می کنند که برای ارزش های اسلام ارزش قائل هستند اما در اصل چیزی دیگری نهفته است زیرا از ابتدا تاسیس پ ک ک بیشترین ضربه از طرف افراد اسلامی به پ ک ک وارد شد.
وپ ک ک و بخصوص رهبر ان عبدالاه اوجالان   در گذشته به این اعتراف کردند که تضاد انها با دین سبب شد که پ ک ک جایگاه خود را در بین کوردها از دست بدهد و مردم از رویکرد پ ک ک نسبت با دین فاصله گرفتند.
وبخصوص  در ترکیه پ ک ک با شناختن خود بعنوان یک حزب  ماتریالیست وسوسیالیست در بین مردم کرد بشترین ضربه ر ا نیز گرفت واگر امروزه برای  مناسبت های اسلامی بیانیه می دهد علت ان این است که می خواهد گذشته خود را تمیز نشان دهد وگرنه پ ک ک وپژاک هیچ رابطه ایی با اسلام ندارند و ضد ارزش های اسلامی هستند.
پژاک  یک حزبی برگرفته از پ ک ک  که با ایدئولوژی مارکس و لنینیست اداره می شود و مارکسس میگوید :(دین افیون است ) که نوعی بردگی را به ببار میآورد.
اوجالان میگوید :(زمانی که کتابهای مارکسس را خواندم با خود گفتم که حضرت محمد باخت مارکس پیروز شد )یعنی دیگر به دین اسلام و احکام آن پایبند نخواهم بود.
از یک طرف گروهک پ ک ک وpjakدر بیانیه خود درباره فضلت  ماه مبارک  رمضان معنایی هایی می دهند ومیگویند که ماه رمضان  وسیله ای است که مابین خلقها صلح (آشتی)بر قرار می کند .و جادارد که این سوال مطرح شود ؟ چه کسی صلح و امنیت مردم را برهم زده است؟ و آیا کسانی که مردم بی گناه را می کشد می تواند دم از صلح بزند؟ و آیا کسانی که با زور از مردم پول جمع آوری می کنند و بچه های مردم را با زور جذب می کنند چگونه می توانند از ماه  رمضان حرف بزنند؟ و گروهکی که خود می گوید که دین اسلام عامل بدبختی و برده داری انسانهاست و خود اعتقادی به دین اسلام ندارد و حتی به هیچ یک از احکام اسلامی پایبند نیست چگونه و با چه روی می تواند دم از اسلام بزند و گروهکی که حتی اجازه ملاقات به خانواده ها را  نمی دهد تا فرزندانشان را ببینند  و هزاران خانواده را دربلا تکلیفی گذاشته اند آیا واقعا به دین اسلام ایمان دارند ؟
یکی از از مهمترین شاخص های اموزش ایدئولوژی در پ ک ک و پژاک مبارزه با تاثیرات دین در جامعه است و زیرا انها بر این باورند که دین مانعی بزرگ برای سازماندهی انها در جامعه است گروهک میخواهد ارزش های دینی را از بین ببرند و  هر قضیه و روخداد منفی را به دین ربط می دهند و در صدد هستند که بتوانند در ذهن مخاطبان خود خللی ایجاد کنند واحکام دینی را بخصوص در بعد زنان منفی و وارونه توضیح می دهند تا اینکه بتوانند محیطی برایشان باز کنند. با یک دید ساده می توان پی برد که گروهک پ ک ک و پژاک چقدر با دین در ارتباطند با مشخص کردن چند مثال مطلب به مفهوم خود رسید ؟
در سیستم پ ک ک و پژاک  قرآن تدریس نمی شود و کتاب قران یافت نمی شود ؟و  به هیچیک از معیارهای دینی اسلام پایبند نیستند
-ودیده شده که نیروهای پ ک ک و وابسته به ان در سوریه قران  را سوزانده اند ومساجد را خراب  کرده اند. به برگزاری نماز مخالفت می کنند وخواندن قران کاری ننگ تلقی می شود وفرد ی که اگر نماز وقران بخواند و یا روزه بگیرد مورد اذیت قرار می گیرد وبا اتهامانی مانند برده اسلام ،….به وی فشار می اورند تا اینکه از اقداماتش منصرف شود. در گروهک پ ک ک و پژاک  تنها به مناسبت  روز دستگیری عبدالاه اوجالان رهبر پ ک ک   یک روز را روزه می گیرند؟
برای پی بردن به اینکه ایا پ ک ک و گروههای وابسته به ان با اسلام در ارتباط هستند  هنگام آغاز برنامه ها اعم از پخش اخبار و گفتگوها ونوشتن مطالب و …با نام خدا شروع نمی شود؟

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *