۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • گروه تروریستی پ.ک.ک همچنان از کودکان به عنوان جنگجو استفاده می کند

گروه تروریستی پ.ک.ک همچنان از کودکان به عنوان جنگجو استفاده می کند

  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
  • ۱۲۴ بازدید
  • ۰

دختران و پسران جوان برای خدمت به جاه‌طلبی‌های منطقه‌ای گروه تروریستی پ.ک.ک به مناطق نبرد کشیده می‌شوند.

به گزارش انجمن بی تاوان، بر اساس تصاویر ویدئویی که روز جمعه منتشر شد، ی.پ.گ، شاخه سوری گروه تروریستی پ‌ک‌ک، حدود ۱۲ کودک زیر سن قانونی کرد و عرب را به خدمت گرفت.

در مجموع ۱۱ کودک در حالی که پوسترهای عبدالله اوجالان، سرکرده گروه پ.ک.ک زندانی در ترکیه و تکه های پارچه که نماد این گروه تروریستی است را حمل می کردند.

استفاده از کودکان به عنوان مبارزان مسلح، توسط گروه های تروریستی یا غیره، صراحتاً بر اساس قوانین بشردوستانه بین المللی ممنوع است و توسط دادگاه کیفری بین المللی به عنوان جنایت جنگی تعریف شده است.

استفاده پ.ک.ک از سربازان کودک نیز در گزارش قاچاق انسان در سال ۲۰۲۰ وزارت امور خارجه آمریکا مورد تاکید قرار گرفت.

استفاده از کودکان به عنوان مبارزان مسلح، توسط گروه های تروریستی یا موارد دیگر، صراحتاً بر اساس قوانین بین المللی بشردوستانه ممنوع است و توسط دادگاه کیفری بین المللی به عنوان جنایت جنگی تعریف شده است.

استفاده پ.ک.ک از سربازان کودک توسط گزارش قاچاق انسان در سال ۲۰۲۰ وزارت امور خارجه ایالات متحده برجسته شده است. در این گزارش تاکید شده است که پ.ک.ک به استخدام اجباری پسران و دختران ۱۲ ساله از کمپ‌های آوارگان واقع در شمال غرب سوریه ادامه می‌دهد.

این هفته، مردم محلی در حلب سوریه – نزدیک مناطق شمالی تحت کنترل تروریست‌های پ.ک.ک گفتند که دو برادر ۹ و ۱۰ ساله توسط این گروه تروریستی ربوده شده‌اند.

همچنین، در گزارش ژانویه ۲۰۲۰ دفتر حقوق بشر سازمان ملل آمده است که بر اساس یافته های آن، پ.ک.ک از کودکان به عنوان جنگجو در سوریه استفاده می کند.

در ژوئیه ۲۰۱۹، ویرجینیا گامبا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور کودکان و درگیری های مسلحانه، یک طرح اقدام با نیروهای SDF – برچسبی که گروه تروریستی پ.ک.ک در سوریه از آن استفاده می کند – برای پایان دادن و جلوگیری از استخدام و استفاده از کودکان زیر سن قانونی امضا کرد. زیر ۱۸ سال، اما گروه تروریستی این طرح را نقض کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین