۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • گردهمایی بزرگ کردهای استانبول برای حمایت از استقلال کردستان عراق

گردهمایی بزرگ کردهای استانبول برای حمایت از استقلال کردستان عراق

  • ۴ خرداد ۱۳۹۴
  • ۴۳۵ بازدید
  • ۰

احزاب کرد در استانبول برای اعلام حمایت خود از مسعود بارزانی امروز یک شنبه ۲۴ می ۲۰۱۵، گردهمایی بزرگی ترتیب خواهند داد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از حریت، بعد از آن که مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق طی سخنانی در آمریکا عنوان کرد «اگر از من حمایت صورت گیرد، به زودی اعلام استقلال خواهم کرد» و به دنبال آنکه رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد در این حوزه دخالت نمی کند و این سخنان به امنیت ملی ترکیه خدشه ای وارد نمی کند، برخی جریان های سیاسی کرد ترکیه حمایت خود از رئیس اقلیم کردستان عراق را عنوان کرده اند. در همین راستا این احزاب کرد در استانبول برای اعلام حمایت خود از مسعود بارزانی امروز یک شنبه ۲۴ می ۲۰۱۵، گردهمایی بزرگی ترتیب خواهند داد.
این مراسم که امروز در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت محلی ترکیه با حضور کردهای استانبول در پارک “فاتح ساراچ خانه” این شهر برگزار خواهد شد.
“عبدالحاکیم قون آیدین” از فعالان سیاسی کرد ترکیه و مسئول گردهمایی “حمایت از استقلال اقلیم کردستان” در گفتگو با Rudaw اعلام کرده است: پیامی که مسعود بارزانی در سفر به ایالات متحده آمریکا صادر کرده است از لحاظ موقعیت زمانی و سیاسی در بهترین شرایط صادر شده است. دیگر در شمال عراق زمان آن فرا رسیده است که اعلام استقلال صورت گرفته و دولتی مستقل به وجود آید.
وی در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: مسیر پیش روی اقلیم کردستان عراق باز شده است. با توجه به نفت، گاز طبیعی و دیگر منابع زیر زمینی اقلیم کردستان در صورت تشکیل دولت در شمال عراق این دولت در کوتاه ترین زمان ممکن یکی از ثروتمندترین کشورهای خاورمیانه خواهد شد. علاوه بر این مدل دموکراسی و رفاه اقلیم کردستان عراق نیز به عنوان یک الگو در خاورمیانه مطرح خواهد شد.
قون آیدین خاطرنشان کرد: ما به عنوان کردهایی که در استانبول زندگی می کنیم باور داریم زمان استقلال اقلیم کردستان عراق فرا رسیده است و دیپلماسی که مسعود بارزانی اتخاذ کرده را قبول داریم و از آن حمایت می کنیم. تمام کردهای استانبول از مسعود بارزانی حمایت خواهد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین