۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بیانیه شاخه نظامی پ.ک.ک در خصوص درگیری امروز با نیروهای حزب دموکرات کردستان ایران

بیانیه شاخه نظامی پ.ک.ک در خصوص درگیری امروز با نیروهای حزب دموکرات کردستان ایران

  • ۴ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۱۹ بازدید
  • ۰

دردرگیری امروز یک عضو حزب دموکرات کردستان ایران کشته ویک فرد دیگر زخمی گردید که در بیمارستان پ.ک.ک بر روی وی مداوا صورت گرفت.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از حریت، یگان مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی پ.ک.ک در خصوص درگیری پ.ک.ک با نیروهای حزب دموکرات کردستان ایران بیانیه ای منتشر کرده و اعلام کرده است: نیروهای حزب دموکرات کردستان ایران در تلاش بودند تا مواضع وابسته به پ.ک.ک را تحت کنترل خود درآورند که این درگیری از این مسئله نشات گرفته است. در این درگیری بر خلاف اخباری که منتشر شده یک نیروی حزب دموکرات کردستان ایران کشته شده و یک نفر دیگر که زخمی شده که در بیمارستان پ.ک.ک مورد مداوا قرار گرفته است.
علاوه بر این، مهات عگید، سخنگوی پ.ک.ک در اظهاراتی با اشاره به حملات نیروهای نظامی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) به مواضع حزب دموکرات کردستان ایران عنوان کرد: گروهی از نیروهای پیشمرگ حزب دموکرات کردستان دایران در منطقه “کلاشین” قصد به دست گرفتن منطقه و عبور دادن تعدادی قاچاقچی را داشتند که به دلیل جلوگیری از این مسئله، نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) مجبور به مداخله شدند. سال هاست که یک روال معمولی در این منطقه وجود دارد و پ.ک.ک همواره از نیروهای پیشمرگ خواسته است درصدد این برنیایند که به این منطقه تسلط پیدا کنند. بارها نیروهای پ.ک.ک خواستار عقب نشینی نیروهای پیشمرگی شده اند که خواستار به دست گرفتن این منطقه هستند. ما خواهان افزایش درگیری ها و تنش های موجود نیستیم. مسئله ای که پیش آمده است موردی نیست که به هیچ عنوان قابل حل نباشد و یا ابعاد آن افزایش پیدا کند. برای این که مشکل را حل کنیم با مسئولین حزب دموکرات کردستان ایران مذاکره می کنیم.
این بیانیه می افزاید: ۸ خودروی وابسته به حزب دموکرات کردستان ایران از منطقه “دیانا” به مرز ایران منتقل شدند. نیروهای ما برای این که از اهداف و اقدامات این نیروها آگاه شوند ساعت ۰۹:۰۰ صبح به منطقه اعزام شده تا با آنان دیدار کنند. در آنجا با ۷۰ – ۶۰ نیروی پیشمرگ حزب دموکرات کردستان ایران دیدار کردند. بعد از این دیدار آنان عقب نشینی کردند. ولی گروهی از نیروهای پیشمرگ حزب دموکرات کردستان ایران به صورت مخیفانه به منطقه نفوذ کرده و برضد نیروهای پ.ک.ک اقدامات نظامی انجام دادند. بر اثر این نفوذ درگیری ۳ الی ۴ دقیقه ای به وجود آمد که در نتیجه این درگیری یک پیشمرگ حزب دموکرات کردستان ایران جان خود را از دست داد و یک فرد دیگر نیز زخمی شد. مسئولین پ.ک.ک فورا مداخله کرده و مانع گسترش ابعاد درگیری شدند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *