۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • نگاهی به حرکات کور ضد انقلاب؛ به نام «خلق کُرد» و به کام استکبار/از «آتش زدن ماشین های راهداری» تا «شهادت فرزندان کُردستان»

نگاهی به حرکات کور ضد انقلاب؛ به نام «خلق کُرد» و به کام استکبار/از «آتش زدن ماشین های راهداری» تا «شهادت فرزندان کُردستان»

  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
  • ۱۹۳ بازدید
  • ۱

با شهادت ۵ نفر از فرزندان دلیر کردستان در مقابله با مهره های استکبار در منطقه، بیش از هر زمان دیگری پوچی ادعاهای این گروهک ها مبنی بر دفاع از حقوق مردم ، برای مردم منطقه روشن و وابستگی آنها به استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا مسجل شده است و دیگر همه مردم کرد منطقه میدانند که این گروهک ها در خدمت اغراض شخصی سران گروهکها و جاده صاف کن استکبار جهانی و نظام سلطه اند و « دفاع از خلق » شعاری بیش نیست.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :پژاک در سال ۲۰۰۳ با سوء استفاده از نام کردهای ایران  و با ایدئولوژی و مبانی فکری و اعتقادی پ.ک.ک متأثر از مارکسیسم و کمونیسم  همزمان با حمله آمریکا به عراق  و با اطلاع آمریکایی‌ها بوجود آمد.

چارچوب راهبرد میان مدت آمریکایی ها در آن سال ها طرح خاورمیانه بزرگ بود تا با ایجاد حرکات تجزیه طلبانه و ایجاد مناطق خود مختار راه را برای کشاندن جنگ به سایر کشورها چه در بعد سیاسی و چه در بعد نظامی فراهم سازند.

با این وجود روابط بین آمریکا و پژاک همواره روابطی غیر رسمی پنهان شده و حتی تکذیب شده بوده است به گونه ای که آمریکا مدعی قرار دادن پژاک در لیست تحریم های خود و پژاک نیز مدعی مستقل بودن و نداشتن رابطه با آمریکا است.

تجربه طرد شدن گروه های وابسته به آمریکا در ایران از سوی افکار عمومی، رابطه پژاک با پ ک ک که دشمن دولت ترکیه –به عنوان کشوری مهم برای آمریکا– محسوب می شود؛ ماهیت خشن، تروریستی و تجزیه طلبانه فعالیت های پژاک که می تواند بیش از پیش نفرت عمومی از عملکرد ایالات متحده را بالا ببرد و مواردی از این دست از جمله مهمترین دلایلی هستند که سبب می شود دو طرف روابط خود را پنهان نمایند.

بودجه گروهک بطور مستقیم از سوی آمریکا تأمین می شود و با واسطه گری اقلیم کُردستان یا برخی کشورهای منطقه و همینطور اخاذی از مردم تأمین می گردد .

با عدم اقبال این گروهک در میان هموطنان کرد و شکست تحرکات آنان در کنار تغییر راهبرد منطقه‌ای آمریکااز اواخر زمستان ۸۹ این گروه دست به ایجاد ناامنی در مناطق کردنشین زد.

این عدم اقبال عمومی به پژاک سبب شد که این گروهک تروریستی برای جذب نیرو  با وعده های دروغین اقدام به جذب و در حقیقت ربودن افراد ساده دل نماید .

این گروهک با دادن وعده و وعید هایی چون :‌ اعزام به اروپا و تحصیل ، ازدواج و زندگی و شغل خوب و پر درآمد در کشورهای اروپایی ، جوانان ساده را که عمدتاً از بین خانواده های نابسامان و متلاشی شده بخاطر فقر و اعتیاد و طلاق هستند فریب داده و وارد گروهک میکند  .

گروهک ابتدا به آنها وعده میدهد که اگر در عملیات علیه جمهوری اسلامی شرکت کنند و چند عملیات موفق داشته باشند ، آنها را برای زندگی و کار در اروپا به یکی از کشورهای اروپایی انتقال میدهد . پس از اینکه این جوانان فریب خورده در عملیات علیه نیروهای جمهوری اسلامی شرکت کردند و دستشان به جنایت آغشته شد ، به آنها گفته می شود که جان شما از سوی جمهوری اسلامی در داخل و خارج در خطر است و شما راه بازگشت به ایران یا عزیمت به کشورهای خارجی را ندارید و باید در گروه بمانید و به این ترتیب این جوانان ساده دل و بی خبر از همه جا و شکست خورده و آسیب دیده از حیث خانوادگی و اجتماعی را در چنگال اهریمنی خود اسیر کرده و در راستای اهداف پلید شخصی سران گروهک و استکبار جهانی قربانی میکنند .

بیش از ۶۵ در صد اعضای گروهک را اتباع ترکیه تشکیل میدهد و در بین آنها افرادی از کشور سوریه و عراق نیز حضور دارند . بنابراین این گروهک  یک گروه بیگانه و غیر ایرانی است .

بنا به آمار مراجع رسمی در جمهوری اسلامی ایران، این گروهک تروریستی از بدو تاسیس خود در سال  ۱۳۸۲ عامل شهادت ۳۰۰ شهروند ایرانی و همچنین مجروح نمودن ۲۵۹ نفر دیگر است و علاوه بر این در کارنامه این گروهک تروریستی ۲۴۸ مورد درگیری مسلحانه، ۷۱ مورد مین‌گذاری،۵۳ مورد عملیات ترور، ۹ مورد بمب‌گذاری و ۸۰ مورد تهدید و ارعاب دیده می شود.

 

حال این سوال پیش می آید که پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی و مخابراتی که در دست این گروهک قرار دارد از کجا و چگونه در اختیار آنان قرار گرفته است؟ و جواب واضح و مبرهن است که این اقلام توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل در اختیار پژاک قرار داده شده است.

آرمان های انقلاب اسلامی در حمایت از محرومین از یک سو و شرایط ویژه منطقه از سوی دیگر لزوم تسریع در خدمت رسانی به منطقه را بیش از پیش حیاتی می نمایاند و شاهد این مدعا نیز عملکرد خود ضد انقلاب است که همواره از فعالیت هایی از این دست به شدت نگرانند به گونه ای که گروه هایی که در جهت سازندگی و آبادی منطقه می کوشند همیشه یکی از اهداف اولویت دار عملیات های تروریستی و یا تخریب روانی آنانند.

از آنجایی که حیات گروهک در ناامنی و عقب ماندگی منطقه نهفته است ، لذا گروهک با آتش زدن ماشین آلات مهندسی و راهسازی که مشغول خدمات عمرانی و سازندگی در کردستان هستند و تهدید و ضرب و شتم و به شهادت رساندن خدمه آنها سعی دارد مانع از عمران و آبادانی منطقه شده و به این وسیله دستاویزی برای اقدامات ضد مردمی و جنایتکارانه خود داشته باشد و اخیرا نیز با اقدامات مثبت دولت برای تبدیل مریوان به منطقه آزاد تجاری این گروهک با یک اقدام کور تروریستی می خواهد که از این اقدام دولت جلوگیری کند.

استکبار جهانی سعی دارد با بکار گیری مزدورانی چون پژاک  و در اختیار قرار دادن شبکه های ماهواره ای و رادیویی و همینطور حضور در فضای مجازی اینترنت و تبلیغات گسترده در این حوزه ها پیرامون هویت ، فرهنگ و حق و حقوق کرد ، یک ملت جداگانه بودن را به کردها القا کرده و نوعی ملت سازی و سپس کشور سازی را در این منطقه رقم بزند و با توجه به مراودات و پیوندهای ایدئولوژیکی و تشکیلاتی آپو با رژیم صهیونیستی که در مرامنامه و ایدئولوژی حزب هم قید شده است ، این بخش از کشور اسلامی مان را تجزیه کرده و اسرائیل دوم را در منطقه بوجود آورد .

با شهادت ۵ نفر از فرزندان دلیر کردستان در مقابله با مهره های استکبار در منطقه بیش از هر زمان دیگری پوچی ادعاهای این گروهک ها مبنی بر دفاع از حقوق مردم ، برای مردم منطقه روشن و وابستگی آنها به استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا مسجل شده است .

امروز دیگر همه مردم کرد منطقه میدانند که این گروهکها در خدمت اغراض شخصی سران گروهک ها و جاده صاف کن استکبار جهانی و نظام سلطه اند و « دفاع از خلق » شعاری بیش نیست . لذا هیچگونه عقبه مردمی و پایگاه اجتماعی با ثبات و مداوم نه تنها برای این گروه ، که برای هیچ کدام از گروهکهای ضد انقلاب دیگر متصور نیست.

منبع:کردتودی

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. تاکی میخواهید بین پ ک ک و پژاک فرق بگذارید…منشا پ ک ک کجا بود؟؟؟؟از همان مسیر به دنبال نابودیش باشید تا پژاک هم نابود شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین