۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • گام اول از سوی کردها برداشته شد؛ پ.ک.ک؛ پیام اوجالان مبنی برعدم تظاهرات خشونت آمیز را پذیرفت

گام اول از سوی کردها برداشته شد؛ پ.ک.ک؛ پیام اوجالان مبنی برعدم تظاهرات خشونت آمیز را پذیرفت

  • ۶ دی ۱۳۹۳
  • ۳۰۱ بازدید
  • ۰
 
رهبران پ.ک.ک و گروههای هوادار آن اعلام کردند که به پیام اوجالان مبنی بر عدم تظاهرات خشونت آمیز ضد حکومتی عمل خواهند کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از ملیت، “نظم عمومی” یکی از پیشرط های هیئت حکومتی ترکیه برای مذاکرات مستقیم با عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک بود. حال پس از این که عبدالله اوجالان پیام “عدم تظاهرات ضد حکومتی” را صادر کرد. پ.ک.ک اعلام کرده است بر اساس پیام عبدالله اوجالان عمل خواهد کرد.
پیام عبدالله اوجالان را که هیئت حزب دموکراتیک خلق ها به کوه امرالی منتقل کرده بود، مورد توافق کنگره جوامع کرد قرار گرفت و از این بابت قدمی بزرگ در جهت انتقال روند مذاکرات به مرحله مذاکره مستقیم و عمیق برداشته شد. علاوه بر این، جنبش جوانان میهن دوست ودموکرات(
YDG-H) که بیشترین تظاهرات ضد حکومتی را در شرق و جنوب شرق ترکیه سازماندهی می کردند و اعضای بلند پایه پ.ک.ک نیز عضو این حرکت هستند در آخرین جلسه خود در کوه قندیل با کنگره جوامع کرد در تاریخ ۲۴-۲۱ دسامبر اعلام کردند: بر اساس پیام عبدالله اوجالان، روش های تظاهرات و تجمعات خود را تغییر خواهیم داد. بر اساس تصمیم گرفته شده در این نشست از این پس در تجمعات استفاده از سلاح، آتش زدن اماکن و اتوبوس ها و بستن راه ها کنار گذاشته خواهد شد و تا زمانی که روند مذاکرات ادامه دارد خود را بر اساس پیام ها و رهنمودهای عبدالله اوجالان تطبیق خواهیم داد.
بر اساس پیام جنبش جوانان میهن دوست و دموکرات، مواردی که حکومت در تجمعات بر روی آنها حساس بوده از این پس از طرف این حرکت رعایت خواهد شد و اگر تجعی از جانب این حرکت ترتیب داده شود به هیچ عنوان از مواردی مانند: پوشش صورت افراد، تحریک افراد، خسارت به اموال عمومی، اعمال هر گونه خشونتی که جان افراد را به خطر بیاندازد، آتش زدن هر گونه خودرو و اتوبوس، اقدام برای بستن مغازه ها و … استفاده نخواهد شد و این گونه رفتارها که به عنوان «عملیات ستیز» شناخته می شود،ترک شده و از آن دوری خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین