۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کومله و پژاک بر سر خبرهای دروغ رسانه ای بجان هم افتادند!

کومله و پژاک بر سر خبرهای دروغ رسانه ای بجان هم افتادند!

  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۲۱۳ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :روز جمعه گذشته،تجمع اعتراضی چند نفره ای در استکهلم سوئد و در حمایت از اغتشاشگران مهاباد برگزار شد.

در این تجمع تعدادی از زنان پناهنده شرکت داشتند.

بلافاصله و پس از برگزاری این تجمع از سوی برخی از زنان مقیم استکهلم،سایت فرات نیوز منتسب به پژاک،با انتشار تصاویر مرتبط به این تجمع،اعلام کرد که شرکت کنندگان در این تظاهرات،زنان وابسته به این گروه و پ.ک.ک هستند و پژاک این تجمع را سازماندهی کرده است.

ساعاتی پس از انتشار این خبر،آسوی روژهه لات سایت منتسب به گروهک تروریستی کومله مهتدی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که پژاک و فرات نیوز دروغ می گویند و این تجمع را کومله سازماندهی و برگزار کرده است!

کومله مهتدی به نقل از کمیته زنان شان تاکید داشتند که در این تظاهرات تعداد انگشت شماری از زنان پژاکی حضور داشتند و اکثریت شرکت کنندگان کومله ای بوده اند!

گویی اینکه هدف تجمع مهم نبوده بلکه نام برگزار کننده آن در اولویت قرار دارد و هدف نام گروههاست نه حمایت از شخص یا اشخاص به اصطلاح مظلوم!

پژاک اما در واکنش بار دیگر به صراحت تاکید کرد که کومله خبرسازی و جعل خبر کرده و این تجمع از سوی «مادران کرد در سوئد» و «مجلس زنان کُرد ـ آمارا» در میدان سرگل استکهلم سازماندهی شده است.

فرات نیوز،در ادامه و برای اثبات دروغ کومله تصاویری از تجمع کنندگان را منتشر کرد و در زیر آن نوشت؛

تجمع‌کنندگان و زنان معترض پرچم‌های کژار, ه.پ.ژ و پژاک را حمل کرده و شعارهایی در حمایت از اغتشاشات مهاباد سردادند.

پژاک حتی نام سخنران تجمع را نیز اعلام کرد و گفت؛

غزال علیالی در این جمع حتی سخنانی ایراد کرد و از کومله نیز تنها نماینده کومله کمونیستی صدیقه محمدی حضور داشت.

اما رسوایی رسانه‌های گروهکهای کردی ید طولانی دارد و بارها ما به صراحت در گزارش ها و تحلیل هایمان بر این نکته اذعان داشته ایم که گروههای کردی استاد جعل خبر،سیاه نمایی و دروغ پراکنی هستند و هیچگاه حقایق را آنگونه که هست بیان نمی کنند و تنها منافع حزبی و شخصی شان در اولویت اول قرار دارد،کما اینکه در این رسوایی مربوط به جعل خبر تجمع استکهلم،شاهد هستیم که خود گروههای به اصطلاح اپوزیسیون کردی،خبرهای یکدیگر را قبول نمی کنند و پته همدیگر را روی آب می ریزند.

این تنها یک نمونه فاش شده از جعل خبر توسط گروهکهای کردی است که خودشان آن را ناخواسته فاش کردند.

در روزهای اخیر نیز این نوع خط خبری های دروغ و سناریوسازی بصورت پر رنگ در شبکه‌های کردی بخصوص در ارتباط با وقایع اخیر مهاباد دیده شد.

رسانه‌های کردی وابسته به سرویس‌های جاسوسی،بعضاً در خبرسازی‌هایشان به قدری افراط می‌کنند که نشانه‌هایی جالب از عنادشان نمایان می شود  .

تقابل با احکام قضایی ایران،خبر دروغ و عوام فربیانه،سیاه نمایی و…تنها بخشی از جمله برنامه‌های ثابت رسانه‌های گروهکهای کردی برای خودنمایی کردن و جذب فریب خورده ها بسوی خود است.

گروهکهای کردی ثابت کرده اند که هیچ ارزشی برای جان افراد قائل نیستند و صرف نام حزبشان،در خبرسازی های آنها اولویت دارد.

به طور مثال با “انتشار خبر مرگ مشکوک فریناز خسروانی” در حالی که مقامات قضایی این شهرستان در حال بررسی زوایای مختلف این ماجرا بودند،این مساله به سوژه ای جدید برای رسانه های معاند و گروهک‌های تجزیه طلب جهت تحریک برخی تبدیل شد که متعاقب آن به برپایی تجمع اعتراضی انجامید .

با گذشت دو روز از رخ دادن این حادثه،ناگهان اخبار گسترده ای از منابع نامعلوم و مشکوک منتشر گردید که هویت این فرد را “فریناز خسروانی” اعلام و در تشریح ماجرای درگذشت وی گفته شد که” وی در تلاش برای فرار از تعرض یک مامور امنیتی از طبقه چهارم هتلی در مهاباد خود را به بیرون پرتاب کرده و کشته شده است”و در معرفی منابع این خبر به “منابع غیر رسمی و محلی” اکتفا گردید !

با پخش گسترده این خبر در شبکه های اجتماعی،گروهک های تجزیه طلب بیانیه های مختلفی صادر کردند و مردم را به تجمع در مقابل این هتل دعوت کردند که البته با استقبال اندکی مواجه گردید که با گرد هم آمدن این افراد و شروع اعتراضات، مشخص گردید که این اوباش،به دنبال اهدافی غیر از تجمع برای پیگیری ماجرای درگذشت مهاندار آن هتل هستند .

با بروز این تجمعات اغتشاشگران شاهد بودیم که بلافاصله رسانه های گروهکهای کردی با انتشار تصاویر و اطلاعیه هایی با نام گروههایشان،یک تجمع چند ده نفره را هزاران نفری اعلام کردند و با فتوشاپ تصاویر را چندین برابر واقعی آن،نشان دادند!

در برخی از موارد نیز آرم گروهکها دیده می شد که با فتوشاپ روی آن کار کرده بودند!

رسانه های معاند هدف شان از دروغ پراکنی و خبرسازی آن است تا از طریق صفحات خود در شبکه های اجتماعی با نقل قول های متناقض،آتش اغتشاشات را گرم نگه دارند و نام گروههایشان بر سر زبان ها بیافتد!.

در جریان خبرسازی مربوط به تجمع استکهلم نیز شاهد بودیم که پژاک و کومله هر یک خبر تجمع را به نوعی اعلام می کنند و هر کدام گروه خود را برگزار کننده آن معرفی می کند!

این روش‌ها بسیار ساده به نظر می‌رسد اما برای این گروهکها کارآمدتر از هر سلاحی خواهد بود.

این سایت‌ها با هدف این نوع دروغ پردازی ها بوجود آمده‌اند،در ماجرای جنگ رسانه ای پژاک و کومله در ماجرای استکهلم نیز شاهد هستیم که این گروهکها از همین سلاح خبرسازی بر ضد خودشان هم  استفاده کردند.!

اما گروهکهای کردی در خواب غفلت هستند چرا که با جعل خبر و دروغ پراکنی و همچنین با بهترین ابزارهای اینترنتی نمی‌توان یک حکومت یا را از بین برد و مردمی را اغفال کرد.

اینکه بتوان با ابزارهای وب،مانند توییتر و فیس‌بوک حکومتی را عوض کرد یا مردمی را اغفال کرد،دیدگاه کسانی کوته فکر است که فکر می‌کنند این ابزارها هم مانند توپ و تانک کار می‌کنند!

در ضمن گروهکهایی که از طریق این ابزارها مطالبی را منتشر می‌کنند در حقیقت در خانه نشسته‌اند و تنها کاری که می‌کنند چند ضربه بر روی صفحه کلید رایانه است!

و آخرین نکته آن است که  اینترنت ابزاری برای ارتقا آگاهی و اطلاعات مردم است نه ابزاری برای براندازی و تعویض یک حکومت و جعل خبر!

چون دود خبرسازی و فضاسازی های رسانه ای تنها به چشم خود این گروهکها می رود،کما اینکه شاهد بودیم دود خبر دروغ این گروهکها در مورد تجمع زنان استکهلم بالاخره به چشم خودشان رفت و آبروی نداشته شان را برد!

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین