۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کودک ربایی دیگر از عناصر پ.ک.ک

  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۱۰۲ بازدید
  • ۰

عناصر موسوم به جوانان شورشگر (وابسته به گروه تروریستی پ.ک.ک) در بک و زیر چتر نیروهای دموکراتیک سوریه “SDF” فعالیت می کنند چ همچنان به تجاوزات خود علیه کودکان در سوریه ادامه می دهند.

به گزارش انجمن بی تاوان، “شبکه نظارت بر حقوق بشر سوریه” ربوده شدن کودک خردسال (محمد جمال عثمان، ۱۷ ساله) از استان رقه را مستند کرده که اعضای پ.ک.ک او را به اردوگاه های جذب کودکان خود برده اند.
«شبکه نظارت بر حقوق بشر سوریه» اعلام کرد که کودک ربوده شده (محمد جمال) اهل شهر گیرسپی در شهر رقه آواره شده و تنها فرزند والدینش است که بیش از دو ماه ربوده شده است و هنوز از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست.

این شبکه تأیید کرد که نیروهای سوریه دموکراتیک همچنان به نقض‌های خود علیه غیرنظامیان و کودکان در مناطق تحت کنترل خود ادامه می‌دهند و کودکان را دستگیر و به اردوگاه‌های جذب کودکان می‌اندازند.
وی افزود: «این تخلفات اخیراً با عدم پاسخگویی کامل افزایش یافته است و پدیده ربودن و استخدام کودکان به دست جوانان انقلابی نیروهای سوریه دموکراتیک افزایش یافته است».
شبکه ناظر حقوق بشر سوریه از یونیسف، جامعه بین المللی و سازمان های بین المللی خواست تا مسئولیت های خود را در قبال کودکان برعهده بگیرند و نیروهای دموکراتیک سوریه را تحت فشار قرار دهند تا از تخلفات و ربودن کودکان جلوگیری کنند، همه کودکان را به خانواده هایشان بازگردانند و مسئولان را پاسخگو کنند. و آنها را به دست عدالت بسپارید.
شایان ذکر است که پ‌ک‌ک و نسخه‌های سوری آن صدها کودک کرد ۱۲ تا ۱۶ ساله را برای استفاده از آنها در جنگ‌های پوچ و مقاومت ساختگی به خدمت گرفته است.این حزب با سوء استفاده از شرایط اجتماعی اقدام به آدم‌ربایی می‌کند. برخی برای فریب یا فریب آنها برای پیوستن به صفوف افراد مسلح خود، در حالی که این اقدامات تهدید بزرگی برای آینده جامعه کرد به عنوان یک کل است.
شاخه‌های نظامی و جوانان انقلابی وابسته به پ‌ک‌ک در سوریه، علیرغم وعده‌های فراوان به سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی، همچنان به عضوگیری کودکان زیر سن قانونی و سوق دادن آنها به اردوگاه‌های استخدام در مناطق تحت کنترل خود ادامه می‌دهند.
نارضایتی گسترده مردمی در مناطق تحت نفوذ اداره خودمختار و نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در شمال و شمال شرق سوریه ادامه دارد، در حالی که گروهک تروریستی پ.ک.ک همچنان به کشتار کودکی از طریق استخدام مداوم کودکان و چرخش ادامه می‌دهند و آنها را به یک ابزار نظامی تبدیل کرده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین