۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کمک های نظامی آمریکا به PKKوPYD همچنان ادامه دارد

کمک های نظامی آمریکا به PKKوPYD همچنان ادامه دارد

  • ۱۱ دی ۱۳۹۵
  • ۲۹۸ بازدید
  • ۰

ایالات متحده آمریکا طی سال جاری چندین محموله نظامی برای پ.ی.د شاخه سوری پ.ک.ک در سوریه ارسال کرده است که این کمک‌های تسلیحاتی در هفته های گذشته سرعت یافته است.
به گزارش بی تاوان به نقل آناتولی ، از حسکه سوریه، نخستین محموله کمک های نظامی آمریکا، هفتم آوریل سال جاری توسط بالگردهای نظامی این کشور در پایگاه هوایی رمیلان در استان حسکه در اختیار گروه «پ.ی.د» شاخه سوری گروه تروریستی «پ.ک.ک» قرار گرفته است.

بر اساس گزارش‌ها، آمریکا طی سال جاری چند بار به این گروه تروریستی کمک نظامی کرده که تنها چند مورد از آن مشخص شده است.

گزارش‌ها حاکی از این است که طی دو هفته گذشته سه مجموعه از محموله‌های بزرگ نظامی آمریکا در اختیار گروه تروریستی پ.ی.د قرار گرفته است.

منابع محلی در سوریه از ادامه بدون وقفه ارسال تسلیحات برای تروریست های پ.ی.د توسط واشنگتن خبر می دهند.

به گزارش این منابع، روند کمک نظامی آمریکا به پ.ی.د که به ویژه در ماه های تابستان سال جاری به هنگام جریان عملیات آزادسازی شهر «منبج» در شمال حلب و همچنین در ادامه عملیات آزادسازی شهر «رقه» گسترش یافته بود، طی دو هفته اخیر نیز سرعت گرفته است.

بالگردهای نظامی ایالات متحده آمریکا طی دو هفته گذشته در تاریخ های ۱۳ – ۲۳ و همچنین ۲۷ دسامبر در پایگاه هوایی رمیلان در استان حسکه فرود آمده و محموله‌های بزرگ نظامی را در اختیار کاروان خودروهای گروه تروریستی پ.ی.د قرار دادند.

همزمان با ادامه کمک های نظامی آمریکا به پ.ی.د از مسیر هوایی، ده ها کامیون از اربیل عراق از طریق گذرگاه مرزی سمالکا به منطقه استقرار این گروه تروریستی در شمال سوریه اعزام شده اند.

با وجود این مقامات آمریکا، ارسال تسلیحات به گروه تروریستی پ.ی.د/پ.ک.ک توسط واشنگتن را انکار می‌کنند.

جان باس، سفیر آمریکا در آنکارا طی مصاحبه ای در تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ اظهار کرده بود: ”ما مستقیما از پ.ی.د حمایت نکرده و سلاح و مهمات تامین نمی کنیم”.

چند ساعت پس از این اظهارات باس، یک انتقال محموله تسلیحاتی صورت گرفت.

مقامات ترکیه نیز کمک های نظامی آمریکا به پ.ی.د/ پ.ک.ک را تصدیق می کنند.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه طی سخنانی بیان کرده بود: ”آمریکا تا به امروز به ی.پ.گ اسلحه داده است. نقطه والسلام”.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز روز گذشته در رابطه با عملیات سپر فرات اظهار داشت: ”نیروهای ائتلاف از ابتدا می گفتند که «تا پایان به مبارزه خود علیه گروه تروریستی داعش ادامه می دهیم». حتی ما را متهم به حمایت از داعش می کردند. اکنون همه میدان را خالی کرده اند و برعکس از تمامی گروه های ترویستی از جمله داعش، ی.پ.گ، و پ.ی.د پشتیبانی می کنند”.

– پایگاه های آمریکا- پ.ی.د/ پ.ک.ک

آمریکا در اکتبر ۲۰۱۵ در «شهرستان رومیلان» در شمال شرقی حسکه و ماه مارس گذشته نیز در «روستای خراب عشق» در شرق کوبانی (عین العرب) پایگاه های هوایی احداث کرده بود. مساحت رومیلان برای فرود هواپیماهای باربری مساعد بود و درحال حاضر از خراب عشق نیز تنها بالگردهای نظامی می توانند استفاده کنند.

پ.ی.د/‌ پ.ک.ک در پی استقرار در منطقه ای حاکمیتی است که از حسکه در مرز شمال شرقی سوریه آغاز می شود و تا مقابل استان ختای ترکیه می رسد.

ترکیه نیز بر هشدارهای خود مبنی بر آن که اجازه تاسیس این «کریدور تروریسم» را نخواهد داد، تاکید می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین