۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کمک سیا به اوکراین: پ.ک.ک لژیونر می شود!

  • ۱۴ تیر ۱۴۰۲
  • ۱۵۵ بازدید
  • ۰

خبرگزاری رسمی روسیه، ریانووستی نوشت که به دلیل مسیر ناموفق در اوکراین، ایالات متحده شبه نظامیان پ‌ک‌ک/پی‌ای‌دی را از سوریه برای مبارزه با روسیه جمع‌آوری کرد.

انجمن بی تاوان : سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در حال جذب پ‌ک‌ک/پی‌ای‌دی برای ارتش اوکراین است. این خبر را ریانووستی بر اساس منابع منتشر کرده است.

یک منبع نظامی- دیپلماتیک در دمشق به ریانووستی گفت که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در مواجهه با روند ناموفق درگیری در اوکراین، اقدامات بیشتری را برای جذب افرادی که می خواهند در صفوف نیروهای اوکراین بجنگند، برداشته است.

به گزارش اوزگور آلتینباش از آیدینلیک، معلوم شد که سازمان سیا با سران قبایل وابسته به YPG (PKK/PYD) ملاقات کرده است تا کسانی را که می خواهند به عنوان بخشی از نیروهای مسلح اوکراین بجنگند اعزام کند. اشاره شد که حقوق ماهانه پیشنهادی به اعضای پ.ک.ک ۲۰۰۰ دلار بود.

آموزش ترور در پایگاه ایالات متحده

این منبع در گفتگو با آژانس رسمی روسیه یادآور شد که در پایان ماه مه، خبرگزاری ها گزارش دادند که پایگاه ات تنف در سوریه، مبتنی بر سرویس اطلاعات خارجی روسیه، توسط ایالات متحده برای آموزش شبه نظامیانی استفاده می شود که تروریست ها را انجام می دهند. این منبع توضیح داد که برای این منظور در سوریه، سیا به طور فعال با نمایندگان یگان های مدافع خلق و شیوخ برخی از قبایل عرب دیدار می کند.

“سرنوشت کیف و PKK/PYD به یکدیگر مرتبط است”

نماینده حزب وطن روسیه اظهار داشت که دو نیروی اصلی در منطقه وجود دارد که سرنوشت آنها مستقیماً به نقشه های ایالات متحده وابسته است و آنها رژیم کی یف و PKK/PYD هستند. پرینچک گفت: سرنوشت و زندگی این دو قدرت مستقیماً به نقشه های آمریکا بستگی دارد. اگر نقشه های ایالات متحده شکست بخورد، به معنای پایان کیف و PKK/PYD است. با این حال، سرنوشت این دو قدرت نیز به هم مرتبط است. منظور ما در اینجا چیست؟ موفقیت رژیم کی یف به معنای هموار کردن راه برای موفقیت رویاهای PKK/PYD در کردستان است. یا موفقیت طرح کردستان PKK/PYD به معنای جایگاه رژیم کی یف است. بنابراین هرگز نمی توان این دو نیرو را از یکدیگر جدا کرد. و در هر نقطه با هم عمل خواهند کرد. بنابراین، تصادفی نیست که سیا می خواهد نیروهای PKK/PYD را به اوکراین منتقل کند. اگر به خاطر داشته باشید، این هم یک واقعیت است که می دانیم مزدوران آمریکایی (لژیونرها) قبلاً با PKK/PYD در سوریه جنگیدند و سپس به نمایندگی از رژیم کی یف در اوکراین با روسیه جنگیدند. این وضعیت بارها در مطبوعات نیز منعکس شده است. از این نظر، این وضعیتی است که ذهن دولت‌های کشورهایی مانند ترکیه و روسیه را باز خواهد کرد.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین