۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کشف و ضبط مواد مخدر از مخفی گاه گروهک پ ک ک و پژاک

کشف و ضبط مواد مخدر از مخفی گاه گروهک پ ک ک و پژاک

  • ۲ مرداد ۱۳۹۲
  • ۲۰۲ بازدید
  • ۰

پلیس ترکیه طی عملیاتی منسجم و برنامه ریزی شده مقداری زیادی مواد مخدر به ارزش ۴ میلیلرد پوند از مقر استقرار گروهک های تروریستی پ ک ک و پژاک کشف و ضبط کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :به گزارش خبرگزاری های ترکیه، پلیس این کشور طی عملیات‌های منظم و سازماندهی شده درراستای مبارزه با ترور و موادمخدر، توانسته‌اند در جنوب شرقی ترکیه که معمولاً مخفی گاه اعضای مسلح پ‌ک‌ک و پژاک می باشد ؛ مقدار زیادی مواد مخدر به ارزش ۴ میلیارد پوند را کشف و ضبط کنند.علاوه بر کشف مواد مخدر ، ۳۶۸۳۷ ریشه کنف هندی به ارزش ۲۰۰ میلیون پوند و چندین تن هیروئین کشف و ضبط شده است. اینها همه بخشی از تلاش مافیایی این فرقه‌ها طی شش ماه گذشته بوده که توسط نیروهای مبارزه با مواد مخدر منطقه به همراه نیروهای نظامی و انتظامی این کشور، کشف، ضبط و امحا شده است.

براساس آمار کمیته‌ی مبارزه با موادمخدر اتحادیه‌ی اروپا در سال ۲۰۱۲، از کل هروئین قاچاق شده به این قاره، %۵۳ درصد آن از طریق ترکیه به این قاره منتقل شده است که پ‌ک‌ک در این خصوص نقش مهم و اولیه دارد، چنانچه خیلی از کارشناسان و محققان معتقدند تقریباً تمامی این نقل و انتقال را پ‌ک‌ک انجام می‌دهد.

پ‌ک‌ک تحت نام فعالیت در کشورهای اروپایی، کمیته و گروههایی را تشکیل داده که مهمترین کار آنها ترانزیت مواد مخدر و بعضاً پخش آن در میان داروسازهای این قاره‌ی سبز است. در نتیجه‌ی این کار نیز میلیاردها دلار پول به جیب می‌زنند که بخشی از آن برای تأمین برنامه‌ی رسانه‌های وابسته به این فرقه هزینه می‌شود که اصلی‌ترین کار این به اصطلاح رسانه‌ها نیز، شتشوی مغزی نوجوانان و جوانان و جذب آنها به این فرقه و اعزامشان به مرزها برای ترانزیت مواد مخدر است.

ناگفته نماند اکثر صاحب‌نظران درباره‌ی این موضوع اتفاق نظر دارند که پ‌ک‌ک بخاطر همین موضوع است اجازه نمی‌دهد مناطق جنوب و جنوب شرق ترکیه امن شود و آسایش و امنیت به این مناطق برگردد. چراکه در اینصورت اعضای این فرقه بیکار می‌شوند و ظرف چند ماه گرسنه هم خواهند ماند. لذا سرکردگان پ‌ک‌ک به هیچ وجه راضی نخواهند بود دست از این کار بکشند. اگر هم بخواهند نمی‌توانند؛ چراکه خود معتاد این کار شده‌اند و راه دیگری برای پول درآوردن بلد نیستند

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین