۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کشته شدن ۹۳۰ تن در منبج/ترور سرکرده پ.ک.ک در سوریه در هاله‌ای از ابهام

کشته شدن ۹۳۰ تن در منبج/ترور سرکرده پ.ک.ک در سوریه در هاله‌ای از ابهام

  • ۲۰ تیر ۱۳۹۵
  • ۲۱۳ بازدید
  • ۱

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، ظرف ۴۱ روز از عملیات‌های نظامی در شهر منبج واقع در حومه حلب ۹۳۰ تن کشته شدند که بیش از ۱۶۰ تن از آنها غیرنظامی بوده و از این تعداد نیمی از آنان زن و کودک بودند. از سوی دیگر شورای دموکراتیک سوریه کشته شدن یکی از فرماندهان پ.ک.ک در شمال سوریه را رد کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی ، به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، این دیده‌بان که مرکز آن در انگلیس قرار دارد، اعلام کرد، هنوز درگیری‌های شدید میان نیروهای دموکراتیک سوریه که جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش از آنها حمایت می‌کنند و داعش در محله الحزاونه در شهر منبج ادامه دارد و این در حالی است که این نیروها به پیشروی خود ادامه می‌دهند و در راستای آزادسازی شهر کنترل نقاط استراتژیک را به دست گرفته‌اند.

طبق گزارش این مرکز، دست‌کم ۱۷ داعشی‌ها در حملات خود به منطقه‌ای در نزدیکی سد تشرین کشته شدند که سه تن از آنها انتحاری بودند، به این ترتیب تعداد داعشی‌هایی که از ۳۱ مه گذشته تاکنون در عملیات‌های نظامی در منطقه منبج و حومه آن کشته شدند به ۶۵۰ تن رسید.

همچنین با کشته شدن چهار عضو دیگر از نیروهای دموکراتیک سوریه در این شهر تعداد کشته‌های این گروه در دوره زمانی مشابه به ۱۱۴ تن افزایش یافت.

از سوی دیگر، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه از کشته شدن فهمان حسین،‌ یکی از فرماندهان بزرگ پ.ک.ک که در ترکیه با نام باهوز اردال شناخته می‌شود، در حمله‌ای که به خودرویش در شمال شرق سوریه انجام شد، خبر داد.

آناتولی افزود، این حمله عصر روز جمعه و در حالی که اردال با خودرو در حال حرکت به سمت شهر القامشلی واقع در شمال سوریه بود، انجام شد.

در مقابل ریزان حدو، یکی از اعضای شورای دموکراتیک سوریه این خبر را تکذیب و اعلام کرد: هیچ یک از اعضای حزب پ.ک.ک در کنار کردها در سوریه نمی‌جنگند و این خبر کلا بی‌اساس و عاری از صحت است.

این در حالی است که خالد الحسکاوی، سخنگوی گردان تل حمیس، یکی از گروه‌های مخالف سوری کشته شدن فهمان حسین را تایید کرد.

الحسکاوی در این رابطه اظهار داشت: فهمان زمانی که در حال بازگشت از شهر هیمو به شهر القامشلی در استان الحسکه بود،‌ خودرویش هدف قرار گرفت. به دنبال انفجار این خودرو دست‌کم هشت تن دیگر نیز از جمله دو تن از فرماندهان پ.ک.ک کشته شدند.

سخنگوی گردان تل حمیس افزود: این حمله پس از مدت‌ها کنترل و رصد فهمان انجام شده است.

برخی منابع امنیتی ترکیه فهمان را مسئول تشکیلات “پ.ی.د”، شاخه “پ.ک.ک. در سوریه” می‌دانند.

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. ما که باید از به درک واصل شدن این تروریست خوشحال باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین