۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کشته شدن ۸۳ عضو گروه تروریستی پ.ک.ک در استان حکاری ترکیه

کشته شدن ۸۳ عضو گروه تروریستی پ.ک.ک در استان حکاری ترکیه

  • ۱۰ فروردین ۱۳۹۵
  • ۱۹۹ بازدید
  • ۰

در عملیات نیروهای امنیتی ترکیه علیه گروه تروریستی پ.ک.ک در استان حکاری که از ۱۵ روز پیش شروع شده‌ است، ۸۳ تن از عناصر این گروه به هلاکت رسیدند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از آناتولی ، در عملیات نیروهای امنیتی ترکیه علیه گروه تروریستی پ.ک.ک در شهر یوک‌سک‌اوای استان حکاری، واقع در جنوب شرقی ترکیه که از ۱۵ روز پیش شروع شده‌ است، ۸۳ تن از عناصر این گروه به هلاکت رسیدند.

فعالیت‌های مربوط به تحقیق و بررسی، خنثی سازی بمب‌های دست ساز، پر کردن خندق‌های حفر شده و از میان برداشتن موانع‌ ایجاد شده از سوی خرابکاران، توسط نیروهای امنیتی ترکیه در چارچوب عملیات علیه گروه تروریستی پ.ک.ک در شهر یوک‌سک‌اوای استان حکاری که از تاریخ ۱۳ ماه مارس سال جاری در پی اعلام مقررات منع رفت و آمد در این شهر شروع شده‌بود، همچنان ادامه دارد.

در حین انجام این فعالیت‌ها در محله‌های اسکس‌کشلا، اورمان، مزارلیک، ینی، یشیلدره، جمهوریت، دیزه، گونگور و اسنتپه در شهر یوک‌سک اوا، در برخی از موارد میان نیروهای امنیتی ترکیه و گروه تروریستی و جدایی طلب پ.ک.ک که از سلاح‌های سنگین استفاده می‌کند، درگیری رخ می‌دهد.

به دنبال کشف جسد دو عضو گروه تروریستی پ.ک.ک که مدتی پیش به هلاکت رسیده‌ بودند، میان نیروهای امنیتی و اعضای این گروه درگیری به وقوع پیوست و بر اثر آن دو عضو دیگر این گروه کشته شدند. بدین ترتیب تعداد اعضای گروه تروریستی پ.ک.ک که از آغاز این عملیات تاکنون کشته شدند، به ۸۳ رسید.

نیروهای امنیتی که برای جلوگیری از آسیب دیدن شهروندان عملیات خود را با دقت زیاد انجام می‌دهند، ۹۰۰ ساختمان را که توسط گروه تروریستی تجزیه طلب پ.ک.ک تخریب شده و به عنوان مواضع از آنها استفاده می‌شد، تحت کنترل خود درآوردند.

از سوی دیگر، نیروهای امنیتی در محله‌ها ۲۹ خندق حفر شده توسط اعضای گروه تروریستی را پر کرده و ۵۶ مانع را از میان برداشتند.

در عملیات مشترک پلیس و سربازان ارتش ترکیه ۸۱ ماده منفجره دست‌ ساز که توسط اعضای گروه تروریستی در خانه‌ها و نقاط مختلف شهر جاسازی شده بود نیز امحا گردید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین