۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • کسی از محتوای بسته ی پیشنهادی اردوغان برای کردها خبر ندارد

کسی از محتوای بسته ی پیشنهادی اردوغان برای کردها خبر ندارد

  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۲
  • ۳۵۹ بازدید
  • ۰

اعلام بندهای اصلی و تبصره های طرح موسوم به دموکراتیزه کردن ترکیه و برآورده ساختن مطالبات کردها، باز هم به تعویق افتاد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : این روزها در اغلب رسانه های ترکیه، از یک طرح ویژه برای برآورده نمودن مطالبات کردهای ترکیه و پاسخ دادن به اعلام آتش بس، عقب نشینی و سایر اقدامات پ.ک.ک صحبت می شود. رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه پیش از فرا رسیدن ماه رمضان، در گفتگو با شبکه ی تلویزیونی ۲۴ ترکیه اعلام کرده بود که برای تامین مطالبات کردها یک بسته ی ویژه در حال تدوین وآماده سازی است و پس از پایان رمضان، محتویات آن با مردم در میان گذاشته خواهد شد.
امروز و با وجود سپری شدن تعطیلات عید فطر، بشیر آتالای معاون نخست وزیر و رییس ستاد فرماندهی مبارزه با ترور، که پس از اردوغان به عنوان مهم ترین فرد در حوزه ی مدیریت مذاکره با پ.ک.ک شناخته می شود، به خبرگزاری آناتولی گفت:«در این بسته راهکارهای ویژه ای برای گذر از موانع و مشکلات موجود پیش بینی کرده ایم. ما در طول ماه رمضان هر شب از زمان صرف افطار تا سحری، مشغول بحث و بررسی پیرامون این طرح بودیم و هیاتی که من ریاست آن را بر عهده داشتم، توانست شکل نهایی این طرح را برای تایید به جناب نخست وزیر تحویل دهد. ایشان هم اکنون در حال بررسی موارد و تبصره های طرح مزبور هستند و ما امیدواریم که پیش از آغاز فصل پاییز بتوانیم همه ی محتویات این بسته را با افکار عمومی در میان بگذاریم. »
از سوی دیگر آلتان تان نماینده ی دیاربکر و از اعضای حزب صلح و دموکراسی در یک گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری کردپرس، به این موضوع اشاره کرده که این حزب توقع دارد که در بسته ی مورد اشاره ی اردوغان و آتالای، نکات مهمی برای تامین مطالبات کردها گنجانده شود و تکلیف مسائلی همچون آموزش زبان کُردی و مساله ی شیوه ی اداره ی مناطق کردنشین روشن شود. وی همچنین اعلام کرده که تاکنون هیچ کدام از نمایندگان کُرد، کوچک ترین اطلاعاتی درباره ی مواد و تبصره های قید شده در بسته ی پیشنهادی اردوغان کسب نکرده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *