۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • کرونا و جنگ روانی تروریست‌ها پ.ک.ک و پژاک علیه ایران

کرونا و جنگ روانی تروریست‌ها پ.ک.ک و پژاک علیه ایران

  • ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
  • ۲۶۵ بازدید
  • ۰

ناگفته پیدا است که تأثر برانگیز‌ترین خبر این روزها شیوع بیماری کووید ۱۹ در میان مردم و برخی از مسئولین است که قاطبه ملت را داغدار کرده است اما آنچه شاید بیش از نفس این واقعه شوم جلب نظر می‌کند، تأثیر این بیماری بر استراتژی رسانه‌ای جریان‌های معاند ضدانقلاب است. برجسته‌ترین گروه‌هایی که نهایت استفاده تبلیغاتی از این بلای بزرگ را در دستور کار خود قرار داده‌اند نیز پ.ک.ک، پژاک، منافقین و نهادهای تبلیغاتی وابسته به سعودی‌ها هستند که در رأس آنها تلویزیون ایران اینترنشنال قرار دارد. در ادامه با تمرکز بر روی گروهک تروریستی پ.ک.ک و پژاک در تحلیل بخشی از فاکتورها و علل این جنگ روانی علیه ملت و دولت ایران خواهیم داشت. پیش از هر چیز باید به سراغ عللی رفت که پ.ک.ک و پژاک را بر آن داشته تا از کرونا به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده کنند. در مجموع علت‌های چنین عملکردی عبارتند از:

  1. تشکیلات معلوم‌الحال پ.ک.ک و پژاک مجبور شده برای فرار از پاسخگویی در خصوص تلفات احتمالی کرونا در درون گروهک خود و بستن دهان اعضای معترض و یا به عبارتی مسئله‌دار دست به فرافکنی بزند تا از این طریق هم ناراضی‌های داخلی را ساکت کند و هم با یاری گرفتن از دستگاه باد آورده تبلیغاتی خویش افکار گروه‌های اپوزیسیون را به سمت ایران معطوف کند.
  2. فارغ از تمام فراز و نشیب‌های تاریخ خونین پ.ک.ک و پژاک این سازمان غیرانسانی همواره درصدد استفاده از حربه ناکارآمد جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی در چشم مردم است که سعی شده از طریق رسانه‌های متعدد و خرج پول‌های بی‌حساب این استراتژی به اجرا درآید. با شیوع بی‌سابقه کرونا و درگیر شدن بیشتر نهادهای دولتی و غیردولتی در یک جنگ همه گیر با این بیماری، یک فرصت طلایی در دست رهبران تروریست ها و اربابان آن ها قرار گرفت تا به وسیله حربه همیشگی پخش شایعه، بر آتش بدبینی میان مردم و نظام در ایران بدمند.
  3. بیماری ویرانگر پارانویا همواره در تشکیلات و فرقه‌های توتالیتر وجود دارد. با توجه به این خصوصیت گروهک منحوس تروریستی پ.ک.ک و پژاک برای برپایی یک جنگ روانی در افکار عمومی جهان ضد مردم و دولت ایران به دنبال این است که اربابان آمریکایی و غربی خود را قانع کند که شیوع کرونا در جهان اولاً یک نوع پیچیده از بیوتروریسم است و ثانیاً این بیوتروریسم نشأت گرفته از ایران است. این رویا پردازی علاوه بر این که از جنبه جنگ روانی و شایعه‌پراکنی در داخل و خارج از کشور از طریق رسانه‌های گوناگون به آن ها کمک می‌کند خود به نوعی سند بقای گروهک پوسیده پ.ک.ک و پژاک. است زیرا با اتکاء به این داستان عریض و طویل می‌تواند هر چه بیشتر به بهانه واهی مبارزه با بیوتروریسم ایران، غرب و تندروهای آمریکایی را بدوشد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین