۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهار نماینده کُرد راهی قندیل شدند

  • ۱۵ تیر ۱۳۹۲
  • ۱۹۹ بازدید
  • ۰

چهار نماینده عضوء حزب صلح و دموکراسی ترکیه موسوم به ب.د.پ. که وابسته به فرقه تروریستی پ ک ک است برای چندمین بار از استانبول راهی قندیل شدند. این سفر نمایندگان در حالی صورت می گیرد که آنها در چندین مرحله با عبدالله اوجالان دیدار کرده و دستورات لازم با هماهنگی استخبارات ترکیه را دریافت نموده اند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : هدف این سفر اعمال فشار بر دولت اردوغان برای ایجاد تغییرات در قانون اساسی جهت هموار کردن زمینه برای رشد پ ک ک در حوزه سیاسی می باشد. آنها خواهان بازتعریف قانونی در مورد جرم تروریستی یعنی پ ک ک هستند و این یعنی قصد دارند پ ک ک را از کوه به میدان سیاست بکشانند. تروریست ها این اقدام را گامی از سوی حکومت به نفع کردها می دانند در حالی که این اقدام دولت در صورت تحقق گامی به نفع یک فرقه تروریستی خواهد بود و به منافع مشروع مردم کرد هیچ ربطی ندارد.

هدف دیگر تروریست ها فریب افکار عمومی مبنی بر این است که پ ک ک تاکنون در روند مذاکرات با دولت تمام تعهدات خود را اجرا کرده و اکنون نوبت دولت است که گامی بردارد و منظور آنها از گام برداشتن ایجاد تغییرات در قانون اساسی به نفع پ ک ک می باشد. این در حالی است که پ ک ک تاکنون نه تنها همه افرد خود را بر اساس تعهد از خاک ترکیه خارج نکرده بلکه فقط ۱۵ درصد انها را خارج نموده و قصد دارد افکار عمومی را فریب دهد.

به علاوه تروریست ها همچنان دست به اقدامات تحریک آمیز مانند آتش زدن یک پاسگاه مرزی نمودند و آن را به نام مردم و خودجوش اعلام نمودند!
البته به نظر برخی از کارشناسان احتمال این فرضیه وجود دارد که اردوغان نخست وزیر ترکیه با وعده های به نماینده گان کُرد توانسته است نظر آنان را جلب نمایند ،و این نماینده گان با ایفای نقش افکار عمومی را فریب دهند و خود را حامی مردم کُرد و پ ک ک جلوه دهند ولی در اصل نفس عمل چیز دیگری باشد…

این مغمصه را اردوغان به خاطر نداشتن تجریه سیاسی برای ترکیه ایجاد کرد ، اردوغان بایستی از سرنوشت محمد مرسی درس عبرت بگیرد و با ترویج اسلام امریکای خود را فردی اسلام گرا معرفی نکند و بیش از این به رواج تروریسم نپردازد و مردم را عاصی نکند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین