۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نامه‌ی اوجالان در دست میت ترکیه

  • ۱۶ تیر ۱۳۹۲
  • ۲۰۵ بازدید
  • ۰

گرانی های سران پ.ک.ک قابل درک است/ نامه ی اوجالان به دست ما نرسید
دو نماینده ی کُرد که بدون دریافت نامه ی اوجالان به قندیل رفتند، پس از بازگشت اعلام کردند که سران پ.ک.ک در خصوص برخی رفتارهای دولت دچار نگرانی شده اند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه ی ملیت، در حالی که دیروز اعلام شده بود که چهار نماینده ی کُرد ترکیه به منظور انتقال نامه ی اوجالان به سران پ.ک.ک و تبادل نظر درباره ی مذاکرات صلح به قندیل سفر می کنند، ناهماهنگی هایی در سفر این افراد به وجود آمد.
مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته، ابتدا قرار بود گلتن کشاناک و احمد ترک به اربیل بروند و سپس پروین بولدان و ادریس بالوکن پس از دریافت نامه ی اوجالان از مسئولین سرویس اطلاعاتی میت، خود را به اربیل رسانده و به ترک و کشاناک ملحق شوند. اما دیروز بنا به دلایلی مبهم، نامه ی اوجالان به بولدان و بالوکن تحویل داده نشد و احمد ترک و گلتن کشاناک ناچار شدند بدون نامه ی اوجالان به قندیل رفته و با سران پ.ک.ک دیدرا کنند.
گلتن کشاناک که شب گذشته پس از بازگشت از قندیل، اربیل را به مقصد استانبول ترک کرد، به خبرنگاران گفت:«متاسفانه نامه ی اوجالان به دست ما نرسید و با این وجود ما برای دیدار با سران پ.ک.ک به قندیل رفتیم. ما در دیدار چند ساعته ی خود در خصوص مساله عقب نشینی و تداوم مذاکرات با آنان صحبت کردیم. عقب نشینی نیروها همچنان ادامه دارد. سران پ.ک.ک دقیقا به من گفتند: آغاز عقب نشینی و ادامه ی آن برای ما یک اقدام تاریخی و استراتژیک بوده و پای حرف خود ایستاده ایم اما نگرانی ها و انتظارات ما را نیز درک کنید.»
گلتن کشاناک در ادامه افزود:« نگرانی ها و انتظارات سران پ.ک.ک قابل درک است. آنان بر این باورند که در مقابل اقدامات مهم پ.ک.ک، هنوز پاسخ روشنی از سوی دولت به کردها داده نشده و برای تامین مطالبات کردها گامی برداشته نشده است. آنان بدون تعارف به من و جناب احمد ترک گفتند که ما توقع نتایجی پربارتر از این را داشتیم و در حال حاضر دولت اردوغان، اقدامات جدی انجام نداده است.»
این هیات همچنین قرار بود به دیدار نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق بروند اما به محض بازگشت به اربیل به سوی ترکیه حرکت کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین