۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

چرا پ ک ک با میانجیگری امریکا حاضر به مذاکره است؟

  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۵
  • ۳۳۵ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : پ ک ک مبارزات و رفتارهای حزب را در چارچوب قوانین و ایدئولوژی مشخص بیان و مبارزات اخیر خود را در راستای آزادی و خودمدیریتی مناطق کردنشین ترکیه عنوان می کنند.

روسیه موافق با سیاست های پ ک ک در ترکیه بوده و برعکس امریکا مخالف پ ک ک و حامی سیاست های ترکیه ، ولی پ ک ک در برخی از موارد به جای حمایت از روسیه خود را وابسته به امریکا نشان می دهد.
جوبایدن معاون رئیس جمهور امریکا چندی پیش در دیدار با اردوغان گفته بود که امریکا پ ک ک را سازمان تروریستی تلقی می کند و برای مبارزه با پ ک ک از دولت ترکیه حمایت می کند.
با وجود چنین اظهاراتی از سوی معاون رئیس جمهور امریکا زبیر آیدار مسئول شاخه اروپایی پ ک ک پس از ماه ها درگیری در ترکیه مدعی شده است ما با میانجگری امریکا حاضر به مذاکره هستیم….
این سیاست یک و بام و دو هوای پ ک ک و سردرگمی سران گروه می تواند نشات گرفته از دو عامل باشد ، اول ناشی از عدم برنامه و سیستم منجسم و دومین عامل ناشی از اختلاف نظر و دو دستگی میان شورای رهبر پ ک ک باشد.
پ ک ک پس از گذشت ماه های خونریزی و کشتار مردم بی گناه کردنشین ترکیه امروز بدنبال مذاکره آن هم با میانجگری امریکا است،امریکایی که هم خود و متحدانش پ ک ک را گروه تروریستی خوانده و بدنبال ریشه کن کردن آن هستند ، چرا پ ک ک چنین رفتاری انجام می دهد ، و این سوالی است در میان افکار عمومی؟!
این احتمال نیز وجود دارد پ ک ک ابزاری در دست این دو قدرت جهانی باشد و به وسیله آن خاورمیانه را به آشوب بکشند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین