۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چرا می‌گوییم ایران بزرگ‌ترین قربانی تروریسم است!

  • ۹ شهریور ۱۴۰۱
  • ۶۵۱ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی گروه‌های تروریستی که خود را در کسب اقبال عمومی ناکام می‌دیدند، دست به اسلحه برده و به ترور مردم عادی در کوچه و خیابان روی آوردند و بدین‌ترتیب جمهوری اسلامی از آغاز حیات خود در بهمن ۱۳۵۷ تاکنون بیش از ۱۷۰۰۰ شهید ترور را در مسیر و اهداف عالی نظام تقدیم کرده است، بنابراین سخن گزافی نیست اگر بگوییم ایران بزرگ‌ترین کشور قربانی تروریسم است.
مروری بر وقایع تروریستی در ایران، منظره‌ای وسیع از گوناگونی اقدامات تروریستی را در برابر چشم خواننده می‌گشاید که حاکی از ددمنشی تروریست‌‌ها و نشانگر عمق خباثت و ناجوانمردی آنان است که از درگیری‌‌ها در کوچه و خیابان و ترور به‌وسیله سلاح سرد گرفته تا تیراندازی، گروگان‌‌گیری و اعدام، پرتاب نارنجک، مین‌‌گذاری، اقدامات انتحاری و… را شامل می‌شود که در جهان بی‌نظیر است.
آنچه در ادامه می‌آید گزارشی کوتاه و سیاهه‌ای است از جنایت‌های گروهک‌های تروریستی در ایران که به مناسبت روز ملی مبارزه با تروریسم ارائه می‌شود.

گروهک تروریستی کومله و دموکرات
گروهک‌های تروریستی کومله و دموکرات را باید با داعش مقایسه کرد؛ گروه‌های ضدانقلابی که اعضایش در آدم‌کشی و جنایت دست‌کمی از داعشی‌های امروزی نداشتند. این گروه‌‌ها در همان ابتدای انقلاب و به‌خصوص دهه ۶۰ وحشیانه‌‌ترین جنایت‌ها را علیه مردم شمال‌غرب کشور مرتکب شدند که از کندن پوست سر و بریدن گوش دو برادر تا ترور روحانیون کرد، شهادت ۲۳نفر از مردم کرد در فاجعه عشیره «منگور» و زخمی کردن پدر خانواده و به شهادت رساندن فرزندانش را شامل می‌شود. شهادت ۴ جهادگر خدمتگزار مردم کرد و کشتار مردم روستای «قارنا» و جنایت‌های ارتکابی در زندان دوله‌تو از دیگر فجایعی است که این دو گروه مرتکب شدند.

  گروهک تروریستی فرقان
گروهک تروریستی فرقان نیز یک گروه تروریستی و محارب با انقلاب و نظام اسلامی بود که در قالب تروریسم هدایت‌شده حملات خود را علیه روحانیت مبارز و چهره‌های ارزشمند نظام جمهوری اسلامی ساماندهی می‌کرد.
این گروهک عامل از میان رفتن افراد زیادی بوده است؛ ازجمله ترور شهیدانی چون سپهبد قرنی، آیت‌الله مطهری، حاج‌مهدی عراقی و فرزندش حسام،‌ آیت‌الله قاضی طباطبایی و دکتر مفتح که تمامی این ترورها در سال ۱۳۵۸ صورت گرفت.

  گروهک تروریستی منافقین (سازمان مجاهدین خلق)
منافقین (سازمان مجاهدین خلق) از خطرناک‌ترین گروه‌های ضدانقلاب است که حملات تروریستی زیادی را در سراسر ایران در دهه ۶۰ مرتکب شد. این گروهک که ابتدا مسئولان و سران نظام را هدف ترورهای خود قرار داده بود، جنایت دیگری نیز به نام خود ثبت کرد و قتل‌‌عام مردم بی‌گناه را دستورکار خود قرار داد که شامل همه قشرهای جامعه و گروه‌های شغلی می‌شود.
اقدامات شاخص تروریستی و عمده خیانت‌های این گروهک تروریستی عبارتند از: به شهادت رساندن بیش از ۱۲۰۰۰ نفر از مردم ایران، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رساندن شهید بهشتی و ۷۳ تن از مسئولان نظام و اعضای حزب جمهوری اسلامی، انفجار دفتر نخست‌وزیری و به شهادت رساندن رئیس‌جمهور رجایی و نخست‌وزیر باهنر.
همچنین این گروهک عملیات‌های انتحاری زیادی را که منجر به شهادت ائمه‌‌جمعه‌ و نمازگزاران شده است، انجام داده که از آن جمله به ترور انتحاری آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی، آیت‌الله مدنی، آیت‌الله دستغیب، آیت‌الله صدوقی و آیت‌الله هاشمی‌نژاد و… می‌توان اشاره کرد. همراهی با صدام و حزب بعث و خیانت به کشور به هموطنان‌مان در جنگ هشت‌ساله تحمیلی و حمله مستقیم به خاک کشور در ۳ عملیات مرصاد (فروغ جاویدان) و آفتاب و چلچراغ از دیگر خیانت‌ها و جنایت‌هایی است که هیچ‌گاه از اذهان مردم کشورمان پاک نمی‌شود.

گروهک تروریستی اتحادیه کمونیست‌های ایران
حماسه ششم بهمن در آمل را باید نقطه‌عطفی در تاریخ انقلاب نامید که طرح‌های کمونیستی پس از ناکام ماندن در تهران با مقاومت مردم آمل نیز ناکام ماند و به‌جرأت می‌توان گفت باعث تقویت نهال نوپای انقلاب اسلامی ایران شد.
در سحرگاه ششم بهمن سال ۶٠ عده‌ای تروریست با گرایش مائوئیستی از سمت جنگل در قسمت جنوب آمل قصد تصرف این شهر را داشتند که مردم آمل در کمتر از یک روز با مقاومت خود به این غائله پایان دادند.
در آن واقعه ۴۱ تن شهید و بیش از ده ‌ها نفر مجروح شدند و همه سال‌ها مردم و مسئولان این شهرستان این حماسه مهم در تاریخ انقلاب اسلامی را که در تقویم رسمی کشور نیز ثبت شده، با برگزاری برنامه‌‌های مختلفی گرامی می‌دارند.

گروهک تروریستی جندالشیطان(جندالله)
پس از فائق آمدن جمهوری اسلامی بر تروریست‌ها در دهه ۶۰ گروهک‌های تروریستی دیگری مانند پژاک، جندالشیطان(جندالله) و تندر(انجمن پادشاهی ایران) و حرکه‌النضال و جیش‌الظلم (جیش‌العدل) و داعش در دهه ۸۰ و ۹۰ شمسی سربرآوردند.
این گروه تروریستی که در استان سیستان‌و‌بلوچستان فعالیت می‌کرد جنایات و عملیات‌های متعدد تروریستی را انجام داد که از آن جمله می‌توان به حمله متعدد به پاسگاه‌های نیروی انتظامی و شهادت سربازان و نظامیان، راهبندان جاده زابل و زاهدان در تاسوکی و شهادت ۲۲ نفر از مردم بی‌دفاع، انفجار اتوبوس حامل اعضای سپاه پاسداران در زاهدان و به شهادت رساندن ۱۳ شهید و ۳۰ زخمی، سربریدن و شهادت ۱۵ سرباز، انفجار در مسجد علی بن‌ابیطالب شیعیان زاهدان و به خاک و خون کشیدن نمازگزاران با ۲۵ شهید و بمب‌گذاری انتحاری در تجمع عشایر اهل‌سنت و شیعه و به شهادت رساندن ۵۷ نفر از عشایر به‌همراه سردار شوشتری و سردار محمدزاده اشاره کرد.

گروهک تروریستی پژاک 
این گروه تروریستی که در مناطق کردنشین فعالیت می‌کند در سالیان اخیر با نفوذ بین شهروندان و انجام عملیات تروریستی سبب ایجاد ناامنی در مناطق شمال‌غرب کشور شده است. جرائم، جنایات و اقدامات تروریستی و ضدمردمی این گروهک تروریستی عبارتند از: ترانزیت موادمخدر، قاچاق گسترده مشروبات الکلی، قاچاق انسان، قاچاق سلاح و مهمات، ایجاد ناامنی در منطقه، تهدید و ضرب و شتم مردم، ترور روحانیت اهل تسنن، آدم‌ربایی، تجاوز به نوامیس، باج‌گیری و غارت اموال و جلوگیری از عمران و آبادانی منطقه.

گروهک تروریستی تندر (انجمن پادشاهی ایران)
ازجمله وظایف گروه تروریستی تندر که از سوی استکبار برعهده آنان گذاشته شده بود، کشاندن اقدامات تروریستی از مناطق مرزی به عمق کشور، به‌ویژه شهرهای پرجمعیت بود؛ براساس همین، این گروهک با کارگذاشتن یک بمب ۸ پوندی در میان عزاداران حسینیه شهدا متعلق به کانون رهپویان وصال شیراز باعث به‌ شهادت‌رسیدن ۱۴تن و مجروحیت ۲۰۰ تن دیگر شد.

گروهک تروریستی حرکه‌النضال
از معروف‌ترین و خشن‌ترین گروه‌های تروریستی تجزیه‌طلب که در دهه ۸۰ شمسی در استان خوزستان فعالیت می‌کرد می‌توان به گروهک تروریستی حرکه‌النضال اشاره کرد که ۱۳ مورد بمب‌گذاری در استان خوزستان داشت و با بمب‌گذاری در فرمانداری اهواز منجر به شهادت ۱۲ تن و زخمی شدن ۸۷ نفر از هموطنان‌مان شد. بمب‌گذاری در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اهواز، بمب‌گذاری در سازمان مسکن و شهرسازی و بانک سامان و خیابان نادری اهواز از دیگر اقدامات این گروهک تروریستی است.

گروهک تروریستی جیش‌الظلم (جیش‌العدل)
این گروهک تروریستی که پس از نابودی گروهک تروریستی جندالشیطان (جندالله) شروع به فعالیت و اعلام موجودیت کرد در استان سیستان‌وبلوچستان فعالیت می‌کرد و مسئولیت چند قتل و ترور هموطنان‌مان را برعهده گرفت که از آن جمله می‌توان به ربودن و ترور مرزبانان ایرانی اشاره کرد.

گروهک تروریستی داعش
یکی از حوادثی که هیچ‌گاه از خاطره ملت ایران پاک نخواهد شد حمله گروهک تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی و حرم حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۹۶ بود که طی آن در مجلس ۱۷ نفر به شهادت رسیده و ۴۰ نفر زخمی شدند و در حرم حضرت امام خمینی(ره) نیز یک نفر به شهادت رسید.

تروریسم دولتی آمریکا
به فرمایش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، رژیم ایالات متحده‌ آمریکا در چند دهه اخیر، سیاهه بلندبالایی از رفتارهای تروریستی و نیز پشتیبانی مالی و تسلیحاتی از تروریست‌های سازمان‌‌یافته در کشورهای منطقه پدید آورده است. حملات مرگبار هواپیماهای بدون‌ سرنشین به خانوارهای بی‌دفاع در روستاها و مناطق محروم در افغانستان و پاکستان که بارها جشن عروسی آنها را به عزا مبدل کرده، جنایات بلک‌واتر در عراق و کشتار شهروندان و نخبگان عراقی، کمک به گروه‌های بمب‌گذار در ایران و عراق و پاکستان، ترور دانشمندان هسته‌ای در ایران با همکاری موساد، سرنگون ‌کردن هواپیمای مسافربری ایران در خلیج‌فارس و کشتن حدود ۳۰۰ کودک و مرد و زن مسافر و… گوشه‌هایی از این سیاهه‌ ننگین و فراموش‌نشدنی است.
از آخرین این اقدام جنایت‌کارانه باید به ترور سرداران رشید اسلام حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان آنان اشاره کرد که مصداق بارز تروریسم دولتی و ناتوانی در مواجهه با منطق جمهوری اسلامی ایران است.

تروریسم دولتی رژیم‌صهیونیستی
رژیم‌صهیونیستی از آغاز پیدایش خود تا امروز به ترورهای گسترده‌ای دست زده و تاسف‌بار اینکه بی‌شرمانه آنها را اعلام کرده و برعهده گرفته است. ترور دانشمندان هسته‌ای در ایران ازجمله شهیدان علیمحمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد، فخرایی و احمدی‌روشن ازجمله اقدامات این رژیم جعلی است که هدفی جز توقف پیشرفت هسته‌ای جمهوری اسلامی نداشت.
از ابعاد درخور تأمل و غم‌بار پرونده تروریسم در ایران، بی‌‌اعتنایی مجامع بین‌‌المللی و کشورهای قدرتمند جهان به‌‌ویژه کشورهای غربی است که با چشم‌پوشی بر حوادث تروریستی در کشورمان و در رویکردی دوگانه و برخلاف شعار مبارزه با تروریسم، همیشه از تروریسم و عوامل تروریست ضدایرانی حمایت کرده و رسما آنها را پناه داده‌اند.

سلیم صدیقی، کارشناس مطالعات تروریسم

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *