۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • پ.ک.ک یکی از مهمترین موانع توسعه جنبش کردها در تمام نقاط است

پ.ک.ک یکی از مهمترین موانع توسعه جنبش کردها در تمام نقاط است

  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲
  • ۶۰ بازدید
  • ۰

یکی از سران کرد سوریه روز دوشنبه تایید کرد که گروه تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) خود را با زور در سوریه که قربانی سیاست‌ها و ماجراجویی‌های آن شده بود، تحمیل کرد و تاکید کرد که عملیات آنکارا ترکیه را تشویق کرد تا با اشاره به اینکه حضور پ.ک.ک در اقلیم کردستان، ثبات منطقه و تجربه جوان آن را تهدید می کند و مانعی بر سر راه توسعه آن است، به آنچه از زیرساخت های مناطق کردنشین ما باقی مانده است، حمله کند.

به گزارش انجمن بی تاوان، سکینه حسن، یکی از اعضای دفتر سیاسی حزب دموکرات کردستان در سوریه (الحزب) گفت: گروه تروریستی پ.ک.ک آنقدر که یک سیستم با اهداف و مقاصد نامشخص و حقایق نامشخص است، یک حزب کردی نیست. و رویدادها ثابت کرده است که منافع کردها را تامین نمی کند.»

وی افزود: «تصویب عملیات آنکارا توسط پ‌ک‌ک با تمام معیارها یک اقدام محکوم‌کننده است و توجیه روشنی دارد و به معنای تشویق ترکیه به ضربه زدن به زیرساخت‌های باقی‌مانده مناطق کردنشین ماست که هم‌اکنون از انواع مشکلات رنج می‌برند. ”

وی تاکید کرد که “پ.ک.ک خود را با زور اسلحه به ما تحمیل کرد و آرمان ما قربانی سیاست ها و ماجراجویی های آن است. تنها چیزی که پ.ک.ک به دست آورد آواره کردن کردها و تهدید موجودیت آنها با انتقال درگیری خود با ترکیه به سرزمین ما بود.

حسن گفت: ما در سوریه یک جنبش سیاسی مسالمت آمیز داریم، حقوق و مطالبات ما با مردم سوریه است و در دمشق در حال بحث و گفتگو است و ما نمی توانیم حضور پ.ک.ک را در سرزمین خود تحمل کنیم.

وی ادامه داد: ما در یک لحظه تاریخی در روند جهانی به سر می‌بریم، همه احزاب و سازمان‌های افراطی باری بر دوش مردم خود و هدف مشروعی برای آنها خواهند بود تا مورد هدف جامعه جهانی قرار گیرند.

حسن تأکید کرد: «حضور پ‌ک‌ک در اقلیم کردستان، ثبات منطقه و تجربه جوان آن را تهدید می‌کند و مانعی بر سر راه توسعه و بهبود آن است و این برای دهه‌ها بوده است».

وی همچنین گفت: پ.ک.ک با سیاست ها و اقدامات خود یکی از مهم ترین دلایل و موانع توسعه جنبش کرد در همه بخش ها را تشکیل می دهد.

سکینه حسن در پایان سخنان خود گفت: پ‌ک‌ک باید از رفتار خشونت‌آمیز پرهیز کند و برای مطالبه حقوق کردها در ترکیه و عدم دخالت در امور دیگران به روش گفت‌وگوی متمدنانه و دموکراتیک روی آورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین