۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • پ.ک.ک کودکان عراقی را در پوشش موسسات فرهنگی ربوده و به قندیل می برد.

پ.ک.ک کودکان عراقی را در پوشش موسسات فرهنگی ربوده و به قندیل می برد.

  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
  • ۲۸۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : منابع خبری کردی در اقلیم کردستان عراق اعلام کردند: پ.ک.ک کودکان و نوجوانان کرد عراقی را پس از مجاب سازی برای طی دوره آموزشی و گرفتن سلاح به کوهستان قندیل (محل استقرار اعضای پ.ک.ک در شمال عراق) اعزام می کند.
پ.ک.ک نوجوانان و کودکان کُرد اهل شهر کرکوک در شمال عراق را روانه قندیل می کند تا به عضویت این گروه در بیایند و اسلحه به دست بگیرند و هنگامی هم که خانواده های این کودکان و نوجوانان برای ملاقات به قندیل می روند به آنها اجازه ملاقات با فرزندانشان داده نمی شود.
یک منبع آگاه در این باره گفت: پ.ک.ک تحت پوشش فعالیت های هنری یا امور زنان دفاتری را در نقاط مختلف کرکوک دایر کرده واعضای این گروه پس از شناسایی و آشنایی با نوجوانان و جوانان کرکوک، آنها را تشویق و تحریک می کنند تا به قندیل بروند و سلاح بدست گیرند.
ظرف چند ماه گذشته بیش از ۱۱ نوجوانان کرکوکی اینچنین اغفال شده اند.
این نوجوانان که به قندیل فرستاده می شوند، پس از مدتی روانه دوره آموزشی تازه واردها می شوند و این دوره هم ۴ الی ۵ ماه ادامه دارد و روزانه در شیفت صبح آموزش سیاسی به آنها داده می شود و بعدازظهرها هم آموزش نظامی و سپس مسولین و فرماندهان درخصوص آنها تصمیم می گیرند که به کدام بخش (فعالیت تشکیلاتی یا نظامی.) فرستاده شوند.
یک عضو پارلمان عراق در اینباره گفت: کاری که پ.ک.ک در قالب فرستادن نوجوانان و کودکان به قندیل انجام می دهد، بدون رضایت خانواده هایشان صورت می گیرد آنهم به منظور گذراندن دوره های نظامی و این اقدام، اصلا کار درستی نیست و باید جلوی این کار گرفته شود. چراکه بردن این نوجوانان به قندیل و اجازه ندادن به بازگشت به خانه هیچ خدمتی به ملت ما نخواهد کرد.
پدر یکی از همین نوجوانان که توسط اعضای این گروه به قندیل فرستاده شده در این باره گفت: پسرم هنوز در اوایل دوران نوجوانانی به سر می برد، اعضای پ.ک.ک او را به قندیل بردند و بدینگونه پسرم ما را تنها گذاشت. او زمان کمی بود که با این گروه آشنا شده بود آنهم از طریق دو عضو پ.ک.ک در کرکوک. آن دو عضو پ.ک.ک مدام با پسرم بودند و تنهایش نمی گذاشتند و با وی صحبت می کردند و کتاب های اوجالان را به وی می دادند که بخواند. یک روز پسرم نامه یی را در خانه برایمان گذاشته بود و در آن نوشته بود به قندیل می روم .
در ادامه گفت: پس از رفتن پسرم به کوهستان های قندیل، اکنون وضعیت من و مادرش خیلی بد است. مدام برایش گریه می کنیم و دعا می کنیم روزی برگردد. چندین بار هم از مسولان پ.ک.ک خواستیم که فرزندمان را به ما برگردانند اما جواب می دادند که پسرتان خودش رفته و دیگر شما هم خودتان را اذیت نکنید. چندین بار هم برای دیدنش به قندیل رفتیم اما اجازه ندادند او را ببینیم.
پ.ک.ک در ترکیه نیز روش های مشابهی را برای اغفال نوجوانان به کار می گیرد.گروه پ.ک.ک و برخی حلقه های سیاسی که توسط آن کنترل می شوند با ادبیات خود زهر نفرت را به جوانان تزریق می کنند و آنها را تحت احاطۀ خود در می آورند.پ.ک.ک به دست بچه ها و جوانان ۸ ساله تا ۱۷ ساله که باید به مدرسه بروند، کوکتل مولوتوف می دهد تا به مراکز آموزشی و درمانی و … حمله کنند این گروه از زمانی که تأسیس شده تا کنون در مدارس زیادی بمب کار گذاشته و مؤسسات آموزشی بسیاری را به آتش کشیده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *