۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ.ک.ک کودکان را می‌رباید و به قندیل می فرستد

پ.ک.ک کودکان را می‌رباید و به قندیل می فرستد

  • ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۲۱۷ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، سازمان تروریستی پ.ک.ک سال هاست که از کودکانی که از خانواده های خود گرفته و به کوه برده اند، وحشیانه استفاده می کند. به کودکان ۱۰-۱۵ ساله به اصطلاح در کوه آموزش داده می شود. بسیاری از این کودکان پس از مدتی اقدام به خودکشی یا فرار می کنند.

مشارکت داوطلبانه در سازمان تروریستی که پس از کودتا در سال های اخیر ضربه خورده است، پس از سال ها به پایین ترین سطح خود رسیده است.

این یک واقعیت شناخته شده است که سازمان در تلاش است با افزایش مشارکت کودکان این شکاف را برطرف کند.

بر اساس اسناد رسمی، ۴۰ درصد از عناصر گروه تروریستی پ.ک.ک که حق زندگی را از هزاران کودک سلب کردند، زیر ۱۸ سال و ۱۰ درصد را کودکان زیر ۱۵ سال تشکیل می دهند.

آنها را به قندیل و سنجار می برند

میانگین سنی کودکان در این سازمان تروریستی ۱۵ سال و میانگین زمان بقا تنها ۸ سال است. کودکان ربوده شده توسط این سازمان به مناطق قندیل و سنجار در شمال عراق برده می شوند.

در سوریه، آموزش ها در مراکز به اصطلاح آموزش ایدئولوژیکی کودک در شهرهایی مانند تل رفعت، منبج عین العرب، رقه و حسکه ارائه می شود.

بسیاری از کودکانی که نمی توانند آزار و اذیت، تجاوز و فشارهای روانی را تحمل کنند، یا خودکشی می کنند یا سعی می کنند از سازمان فرار کنند.

سازمان تروریستی پ.ک.ک تلاش می کند خود را به عنوان یک بازیگر به اصطلاح قانونی در حال مبارزه با داعش در منطقه سوریه معرفی کند.

تلاش می‌کند در مقابل واکنش‌هایی که در افکار عمومی بین‌المللی رخ می‌دهد، فعالیت‌های خود را برای عضوگیری از کودکان انجام دهد.

همچنین مشخص است که کودکانی که آموزش می بینند با نام ها و اطلاعات هویتی متفاوت ثبت نام می شوند تا در چارچوب مقررات تنظیم شده در قوانین بین المللی دچار مشکل نشوند.

کنوانسیون حقوق کودک سازمان ملل متحد و سایر قوانین بین المللی استفاده از کودکان برای مقاصد تروریستی را به عنوان “جنایت علیه بشریت” تعریف می کنند.

این جنایات سازمان تروریستی علیه بشریت در بسیاری از گزارش های بین المللی منعکس شده است.

در گزارش قاچاق انسان در سال ۲۰۱۶ ایالات متحده؛ تاکید شد که پ.ی.د شاخه سوریه پ.ک.ک، همچنان به استخدام و استفاده از پسران و دختران، از جمله افراد زیر ۱۵ سال، در این سازمان و بردن آنها به اردوگاه های آموزشی ادامه می دهد.”

گزارش دیگری در سال ۲۰۱۴ توسط دفتر دموکراسی و حقوق بشر وزارت امور خارجه ایالات متحده است.

در این گزارش آمده است که «پ‌ک‌ک به طور مرتب کودکان را جذب می‌کند و معلوم نیست هنوز چند کودک در پ‌ک‌ک هستند». در گزارش ژوئن ۲۰۱۴ دیده بان حقوق بشر، دیده بان حقوق بشر، ثبت شده است که YPG در حال مسلح کردن کودکان است.

خانواده ها منتظر فرزندانشان هستند

گزارش ها به این موارد محدود نمی شود. در مارس ۲۰۲۲، نماینده یونیسف سوریه/قامیشلو با اعضای پ.ک.ک دیدار می کند.

در این گزارش آمده است که آنها شکایات زیادی از خانواده های ساکن در مناطق تحت کنترل سازمان دریافت کرده اند مبنی بر اینکه این سازمان فرزندان آنها را تحت عنوان جذب کادر تروریستی بازداشت و به مناطق درگیری فرستاده است.

این نماینده همچنین اظهار داشت که به اصطلاح پروتکلی بین یونیسف و پ.ک.ک برای جلوگیری از جذب کودکان در کادرهای تروریستی وجود دارد و در صورت ادامه نقض این پروتکل، آنها برای اعمال مجازات بین المللی اقدام خواهند کرد.

بسیاری از خانواده ها به ویژه مادران دیاربکر در حسرت روزهایی هستند که کودکان ربوده شده توسط سازمان خونین پ.ک.ک بازگردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین