۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • پ ک ک کارمندان اداره PYD را مجبور به تظاهرات با بالا بردن تصاویر اوجالان و عاملان بمب گذاری آنکارا می کند.

پ ک ک کارمندان اداره PYD را مجبور به تظاهرات با بالا بردن تصاویر اوجالان و عاملان بمب گذاری آنکارا می کند.

  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲
  • ۸۶ بازدید
  • ۰

همزمان با حمله ترکیه به مواضع نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) و تأسیسات حیاتی در سوریه، فعالان کُرد گفتند که کادرهای گروه تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) روز دوشنبه کارکنان اداره خودمختار منطقه را مجبور کردند برای خواستار پایان انزوای رهبر گروه عبدالله اوجالان دست به تحصن بزنند.

به گزارش انجمن بی تاوان، حسین چلبی، نویسنده و فعال حقوق بشر کُرد در این باره در پستی در صفحه فیسبوک خود خطاب به پ.ک.ک نوشت: چگونه جامعه محلی خود را قبل از جامعه منطقه ای و بین المللی متقاعد خواهید کرد که حامی عملیات های تروریستی نیستید؟ یا یکی از اعضای یک سازمان طبقه بندی شده در لیست تروریسم جهانی قرار ندارید؟ فعالیت نظامی شما و انجام فعالیت های شبانه روزی برای آزادی اوجالان و حمایت از تمامی فعالیت های گروهکی که جدیدترین آنها عملیات انتحاری در آنکارا است که شما تصاویر عاملان آن را برای تایید حمایت از آن بالا می برید. گویا شما خواستار ادامه حملات ترکیه به منطقه خود هستید، آن هم در شرایطی که همه کشورهای جهان به دلیل این عملیات با آن اعلام همبستگی کردند و این را دستاویزی برای هدف قرار دادن منطقه قرار دادند.

چلبی تصریح کرد: قبل از اینکه لب باز کنید و محکوم کنید، ردای تروریسم بین المللی را از سر خود بردارید تا جرات داشته باشید هر چیزی که مربوط به آن سازمان است را از منطقه خود بردارید و همه چیز خود به خود تغییر کند، در غیر این صورت وضعیت بدتر از الان خواهد شد، زیرا آمریکا و روسیه به ترکیه چراغ سبز نشان دادند تا منطقه را تحت عنوان مبارزه با تروریسم هدف قرار دهد و به نظر می رسد در حال تخلیه نوار مرزی از هر اثر کردی است.

در همین حال، رامان یوسف فعال رسانه ای در پستی در صفحه فیس بوک خود گفت: بمباران ترکیه ادامه خواهد داشت و پ.ک.ک در حال ویران کردن منطقه است.

وی افزود: دیشب ده ها تن از بهترین جوانان خود را در کشتار روستای حمزه بیگ از دست دادیم و تعداد آنها زیاد است و پ.ک.ک دروغ می گوید و حقیقت را از شما پنهان می کند و امروز برای محکوم کردن این حملات بیرون آمدند و تظاهراتی را علیه تجاوزات ترکیه و سکوت آمریکایی ها و غربی ها در قبال کشتارهای رخ داده برپا کردند.

این فعال کُرد ادامه داد: بدتر از آن این است که صالح مسلم به جای اعلام برائت از جنایات پ.ک.ک، شعار پایان دادن به انزوای اوجالان را مطرح کرد تا بر غرب و آمریکا پیامدهای دیگری بیفزاید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین