۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ.ک.ک و مدافعین کُرد سوری در آزادسازی شنگال نقش داشتەاند

پ.ک.ک و مدافعین کُرد سوری در آزادسازی شنگال نقش داشتەاند

  • ۱ دی ۱۳۹۳
  • ۳۲۲ بازدید
  • ۰
مرکز اطلاع‌رسانی شاخە نظامی پ.ک.ک (HPG) و همچنین مدافعین کُرد سوری (YPG) در اطلاعیەهای جداگانە بە نقش این نیروها در عملیات آزادسازی شنگال از اشغال داعش اشارە کردند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از خبرگزاری کرد پرس ،، روز شنبە فرماندهی نیروی مدافع خلق (HPG) در شنگال با صدور اطلاعیەای با اشارە بە آزادسازی گذرگاە شنگال – مناطق کردنشین شمال سوریە اشارە کردە :«مرکز شهر شنگال هم از سوی نیروهای ما محاصره شده است. برای آزادی کامل شمال شنگال هم عملیات‌ها ادامه دارد. نیروهای ما با این عملیات که به مرحله‌ای مهم رسیده، برای آزادی کامل شنگال، نقش خود را ایفا خواهد کرد و جهت اینکه با پیشمرگه‌ها بصورت هماهنگ عمل کنند، حاضرند.»
این نیرو تاکید کردە کە توانستە است در شنگال کە از ٣ آگوست در اشغال تروریست ها بودە، «جلوی قتل‌عامی گسترده را بگیرند، از خلق شنگال محافظت کرده و کوهستان شنگال را به مرکز مقاومت نیروهای HPG در ۵ ماه گذشته مبدل سازند.»
فرماندهی HPG در شنگال همچنین اعلام کرد کە با تاکتیک‌های جنگی نخست در مرکز شهر شنگال و تمامی نقاط دیگر آن که تحت اشغال داعش است، مدام فشارهایی علیه تبهکاران داعش وارد آورده و کاری کرده که نتوانند براحتی حرکت کنند. جنگاوران موجب فروپاشی داعش شدند.
HPG افزود که در روزهای اخیر در پی پیشروی پیشمرگ ‌ها بسوی شهرستان زمار، بطورکلی تحرکاتی نوین در آن مناطق آغاز شده است.
فرماندهی HPG در شنگال همچنین اعلام کرد کە پس از وارد عمل شدن نیروهایشان، مقاومت شنگال وارد مرحله‌ای نوین شده است و افزود:«مرحله نوین، آزادی شنگال از دست تبهکاران فاشیست است. در این چارچوب، هرچند هماهنگی ‌ای رسمی میان نیروهای ما و پیشمرگ وجود نداشته، اما نیروهای ما و نیروهای پیشمرگ در مناطق مختلف علیه تبهکاران داعش مشترکا جنگیده‌اند و هم ‌اکنون تبهکاران بدون مقاومت با فروپاشی روبرو شده‌اند.»
در ادامە آمدە است: از روز جمعە نیروهای پ.ک.ک و یگان‌های مقاومت شنگال (ی.ب.ش) با هماهنگی کامل با همدیگر در شنگال علیه دشمن عملیاتی گسترده را آغاز کرده‌اند. مدافعین کُرد سوری از سمت مناطق کردنشین شمال سوریە به پیشروی ادامه دادند و با پشتیبانی آنها، گذرگاه شنگال آزاد شد. نیروهای ما در مناطق دهولا و خانسور و چندین منطقه دیگر حاکمیت کامل خود را برقرار ساخته‌اند.
همچنین مرکز اطلاع‌رسانی مدافعین کُرد سوری با صدور اطلاعیه‌ای با اشارە بە آزادسازی مرکز شنگال بە مشارکت این نیروهای و نیروهای پ.ک.ک و دیگر نیروهای وابستە بە این دو جریان در منطقە اشارە کردە است.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *