۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • پ.ک.ک وعده های دروغین می دهد که جوانان کُرد را به اروپا می برد، درحالی که آنها را به قندیل می فرستد

پ.ک.ک وعده های دروغین می دهد که جوانان کُرد را به اروپا می برد، درحالی که آنها را به قندیل می فرستد

  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
  • ۱۵۸ بازدید
  • ۰

گروه تروریستی پ.ک.ک به جذب کودکان از مناطق مختلف به ویژه سوریه و اقلیم کردستان عراق ادامه می دهد.

به گزارش انجمن بی تاوان، یک گروه چهار نفره وابسته به پ.ک.ک که توسط فردی از مناطق کردنشین ترکیه در شهر کویا استان سلیمانیه اداره می شود، کمپینی را برای آماده سازی جوانان در این منطقه تحت عنوان “سازمان دوره های آموزشی، کمک رسانی و رسانه ای” آغاز کرده است و سپس قول می دهد که آنها را به اروپا ببرد درحالی که آنها را به قندیل می فرستند.

بر اساس اطلاعاتی که به دست آمده است، دفتر نمایندگی اتحادیه میهنی کردستان در کویا بارها از پ.ک.ک خواسته است تا “مشکل را از کویا خارج کند”.

اراس کاکه رش معاون دفتر نمایندگی اتحادیه میهنی کردستان در کویا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که پ.ک.ک قبلاً تعدادی از کودکان ۱۲ تا ۱۳ ساله را در کویا ربوده و به آنها وعده های دروغین داده است تا آنها را به اروپا ببرند. با این حال، کودکان به خانواده هایشان بازگردانده شدند.

او افزود: “بعضی از آنها بسیار جوان بودند.” آنها را از اینجا [ کویا ] به قره داغ و از آنجا به قندیل بردند. متأسفانه در این منطقه هرج و مرج بزرگی ایجاد کرده اند.

کاکه رش خاطرنشان کرد که پ ک ک نگرانی های اتحادیه میهنی کردستان را در نظر نمی گیرد و تاکید کرد که این گروه مسلح باید این گونه فعالیت ها را در کویا و سایر مناطق متوقف کند.

این مقام کرد گفت: درست است که اتحادیه میهنی کردستان سلاح و تجهیزات پزشکی برای پ.ک.ک فراهم کرده است، اما این بدان معنا نیست که باید در اینجا مشکل ایجاد کند.

کاکه رش در پایان گفت، با این حال، اتحادیه میهنی کردستان رسما از پ ک ک خواسته است که در امور داخلی استان سلیمانیه و سایر مناطق مداخله نکند.

پ ک ک از طریق گروه های مختلف وابسته به عضوگیری از کودکان در مناطق مختلف اقلیم کردستان و شمال شرق سوریه ادامه می دهد.

رسانه ها پیشتر از ربودن ده ها کودک توسط سازمان جوانن شورشگر وابسته به پ ک ک که به جوانان انقلابی نیز معروف است، خبر داده بود.

اگرچه نیروهای سوریه دموکراتیک ( SDF) یک توافقنامه رسمی با سازمان ملل برای جلوگیری از استخدام کودکان در شمال شرق سوریه امضا کرده اند، سازمان وابسته به پ ک ک همچنان به استخدام افراد زیر سن قانونی در منطقه ادامه می دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *