۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ.ک.ک همچنان حقوق بشر را زیر پا می گذارد

پ.ک.ک همچنان حقوق بشر را زیر پا می گذارد

  • ۱ مهر ۱۳۹۷
  • ۱۸۲ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، “چارلز لیستر” همکار ارشد و مدیر بخش ضدتروریسم و مبارزه با افراطی گری موسسه خاورمیانه در آمریکا و مولف کتاب “جهاد در سوریه”، گروه تجزیه طلب پ.ک.ک و شاخه های آن را ضد حقوق بشر و بسیار دور از معیارهای دموکراسی معرفی می کند و با انتقاد از سایت (vox.com) می نویسد:
“گزارشات مستند، اصلاحی و روشنگر از نقض حقوق بشر توسط پ.ی.د./ی.پ.گ. در شمال سوریه منتشر شده است. برخلاف آنچه بعضی ها معتقدند حتی یک دموکراسی کم رنگ نیز در آنجا وجود ندارد. به کرات نشان داده از دموکراسی بسیار دور است.”
در زیر آن در قسمتی از سایت مذکور که تصویر آن آمده چنین نوشته اند:
“شفاف سازی موضوع: اگر چه کردها مدعی اند در شمال سوریه دموکراسی را تثبیت می کنند اما همان طور که در فایل های ویدئویی نیز دیده می شود به صورت مستند ثابت می شود حقوق بشر را نقض می کنند.”
این کارشناس ارشد در ادامه می نویسد:
“آخرین گزارشات تحقیقی سازمان ملل در مورد سوریه پ.ی.د./ی.پ.گ. را به نقض موارد زیادی از حقوق بشر و جنایات متهم می کند از جمله:
– کودک سرباز
– عضویت اجباری
– کوچ اجباری در داخل
– دستگیری های هدفمند دسته جمعی
– شکنجه
– تهدید سیاسی.
vox.com لازم است کمی بیشتر تمرین کند تا واقع بین باشد.”

“سانجا یو” روزنامه نگار و فعال حقوق بشر نیز، پ.ک.ک و شاخه های آن را به خاطر استفاده از کودک سرباز در جنگ مورد نکوهش قرار می دهد و می نویسد:
“نیروهای کرد در سوریه قانون ممنوعیت بکارگیری کودک سرباز را نقض می کنند. آنها علی رغم قول دادن به نهاهای حقوق بشری همچنان به استفاده از کودک سرباز ادامه می دهند.”
وی لینک مرتبط با موضوع در سازمان دیده بان حقوق بشر را آورده که به موارد نقض حقوق کودکان توسط پ.ک.ک پرداخته است.

در همین زمینه “موسسه ناظر حقایق” گروه تجزیه طلب پ.ک.ک و شاخه های آن را گروهی ضدآزادی می نامد و می نویسد:
“ادعا می شود مناطق تحت کنترل پ.ی.د./ی.پ.گ. نمونه هایی از دموکراسی پیشرو و مستقیم است اما سابقه طولانی سرکوب مخالفان و نقض حقوق بشر خلاف این را ثابت می کند.”

بنیاد مبارزه با تروریسم (SETA) نیز که به عنوان یک اتاق فکر عمل می کند با قرار دادن یک مستند در حساب توئیتری خود به نقض حقوق بشر توسط پ.ی.د. شاخه پ.ک.ک در سوریه اشاره می کند و می نویسد:
“پ.ی.د. تنها سازمانی است که (از نظر آمریکا) مجاز به نقض حقوق بشر است بدون آن که مورد انتقاد قرار گیرد.”
در ادامه تصویری از فایل ویدئویی را آورده که طی آن یک کارشناس امور تروریسم به نام اوا ساولسبرگ نیز همان مورد را تایید می کند.”

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین