۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ.ک.ک هفته ی پیش رو را برای مذاکرات صلح، حساس و مهم خواند

پ.ک.ک هفته ی پیش رو را برای مذاکرات صلح، حساس و مهم خواند

  • ۲۲ تیر ۱۳۹۲
  • ۲۹۵ بازدید
  • ۰

جمیل بایک و بسه هوزات روسای مشترک پ.ک.ک همراه با مراد قاراییلان به تحلیل شرایط جدید مذاکرات صلح با ترکیه پرداختند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از فرات نیوز، جمیل بایک و بسه هوزات که به تازگی به عنوان روسای مشترک پ.ک.ک انتخاب شده اند، همراه با مراد قاراییلان، به ارائه اطلاعات و اعلام مواضع درباره ی شرایط جدید مذاکرات صلح و مطالبات حزب خود پرداختند.
در توضیحات طولانی ارائه شده توسط این سه نفر که در پایگاه اینترنتی فرات نیوز منتشر شده، در مورد مذاکرات صلح و اقدامات دولت اردوغان اعلام شده است:«می خواهیم توجه همه را به این موضوع جلب کنیم که هفته ی پیش رو برای ترکیه و برای تداوم روند مذاکرات صلح از اهمیت حیاتی و حساسیت ویژه ای برخوردار است. اگر حکومت ترکیه در مقابل اقدامات و انتظارات ما، به شکل کنونی رفتار کند و به مواضع فعلی ادامه دهد، بدون شک مذاکرات به بن بست خواهد رسید. اگر چه در شرایط کنونی چنین اتفاقی نیفتاده و گفتگوها به بن بست نخورده است اما بدون شک در آستانه ی چنین رویدادی هستیم و به همین خاطر انتظار داریم که دولت اردوغان هر چه زودتر برای برآورده ساختن انتظارات کردها، گام جدی بردارد.»
سران پ.ک.ک در ادامه به بررسی تحولات مصر و واکنش دولت اردوغان به این موضوع پرداخته و اعلام کرده اند که دولت برآمده از حزب عدالت و توسعه نگران آن است که تاثیرات سیاسی و اجتماعی تحولات مصر، پایه های قدرت دولت ترکیه را نیز به لرزه درآورد و به همین دلیل است که مقامات آنکارا مرتب در حمایت از مرسی و اخوان المسلمین سخنرانی می کنند.
آنان همچنین در بخش دیگری از اعلام مواضع خود، خواهان آن شدند که نهاد روستاییان شبه نظامی کُرد که بیش از پنجاه هزار نفر را به عنوان نیروی مسلح وابسته به حکومت به استخدام خود درآورده، به عنوان یکی از موانع صلح، لغو کند.
در هیمن حال، حریت در یک گزارش ویژه از این موضوع خبر داد که انتصاب جمیل بایک و بسه هوزات به عنوان روسای مشترک شورای رهبری پ.ک.ک با هماهنگی شخص اوجالان صورت گرفته و به همین خاطر، سرویس اطلاعاتی میت از دو ماه پیش در جریان تغییرات جدید قرار گرفته و یک شب قبل از اعلام این خبر توسط پ.ک.ک، میت در یک نشست مفصل، اطلاعات مهمی را در خصوص این موضوع به اطلاع نخست وزیر و معاونین وی رسانده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *