۲۷ مهر ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • پ.ک.ک می خواهد از دانشگاه های سلیمانیه برای امور حزبی خود استفاده کند

پ.ک.ک می خواهد از دانشگاه های سلیمانیه برای امور حزبی خود استفاده کند

  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
  • ۳۰۳ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، یک گروه وابسته به گروه تروریستی پ.ک.ک به نام جوانان میهن پرست کردستان (KYP) قصد دارد یک کمپین حزبی برای پ.ک.ک در دانشگاه های سلیمانیه رهبری کند. بر اساس برخی گزارش‌ها، این گروه قصد دارد فرم‌های عضویت پ‌ک‌ک را در دانشگاه‌های سلیمانیه توزیع کند و اولین قدم آن‌ها در داخل دانشگاه راپرین بوده است که عکس‌ها و مدارک آن ضبط شده است.

گروه جوانان میهنی کردستان! آنها گروهی شبیه به جوانان انقلابی در سوریه هستند که به سوزاندن و تخریب مقر احزاب دیگر، ربودن و ضرب و شتم فعالان و موسسات آموزشی به ویژه دانشگاه ها و مدارس فعالیت می کنند.

در بسیاری از مدارس، تصاویر نقاشی شده از اوجالان را روی مدارس می‌گذارند و می‌نویسند «سلام بر آپو». این گروه مدتی است که فرم مهمانی دانشجویان دانشگاه های سلیمانیه، حلبچه، راپرین، چمچمال و گرمیان را پر می کند. طبق قانون نمی توان در موسسات آموزشی کار حزبی کرد چه برسد به حزبی که خارج از قوانین اقلیم کردستان و عراق فعالیت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این گروه روز یکشنبه سعی کردند وارد دانشگاه راپرین و توزیع فرم ها شوند، اما از سوی ستاد مرکزی اتحادیه میهنی اخطار داده شد که این کار را نکنند.

دکتر موفق خالد رئیس دانشگاه راپرین در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری گفت: ما اجازه ندادیم که این فعالیت در داخل دانشگاه راپرین برگزار شود، اما اگر در خارج از محوطه دانشگاه برگزار می شد، نیروهای امنیتی این اختیار را دارند که به فعالیت های حزبی پاسخ دهند و تشکل ها باید پاسخگو باشند. در محوطه دانشگاه ممنوع است.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، این گروه قصد ورود به دانشگاه در استان حلبچه را داشتند که به آنها اجازه داده نشد و سپس به صورت مخفیانه چند نفر را در دانشگاه سلیمانیه آماده کردند تا در صورت عدم اجازه ورود به دانشگاه، فرم ها را بین چند دانشجو توزیع کنند.

زدان رشیدخان، عضو کمیسیون آموزش و تحصیلات عالی در پارلمان کردستان به پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری کردستان گفت: ما در حال بررسی موضوع و جمع آوری شواهدی هستیم که عکس و فیلم است. پ.ک.ک گروهی است که مجوز فعالیت در عراق را ندارد. و این نقض قانون اساسی و حاکمیت قانون و دستورالعمل های بخش آموزش است، بنابراین ما بررسی خواهیم کرد.

وی گفت: «پ‌ک‌ک نمی‌تواند در آرامش کردستان و مناطق توریستی دخالت کند و برای تخریب سیستم آموزشی و نهادهای دولتی تلاش کند».

پایگاه خبری سال گذشته اطلاعات مهمی را در مورد برخی از فعالیت های پ.ک.ک که با نام های مختلف در مدارس استان سلیمانیه فعالیت می کردند منتشر کرد و به نام آموزش و کمک آموزشی اقدام به توزیع کتابچه ها و کتابچه های پ.ک.ک کرد.

هیوا اسماعیل محمود، فارغ التحصیل دانشگاه سلیمانیه در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری گفت: در سال های اخیر پ.ک.ک علناً از طریق برخی از نمایندگان سابق پارلمان کردستان عراق در داخل دانشگاه سلیمانیه کار می کرد و کتاب ها و جزوات اوجالان و پ.ک.ک را در مراکزی که افراد خود را در آن منصوب کرده بودند توزیع می کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین