۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پ ک ک مرکز کودک سربازان است

  • ۲ آبان ۱۳۹۷
  • ۳۸۸ بازدید
  • ۰

سایت نیوز دیپلی به مسئله ای حاد در پ ک ک اشاره کرده که روز به روز وخیم تر می شود. اوا ساولسبرگ در نویسد پ ک ک و شاخه های آن به صورت منظم و اغلب نیز با زور کودکان را به عنوان عضو مسلح در جنگ ها بکار می گیرندو ائتلاف بین المللی ضدداعش به رهبری آمریکا نباید اجازه ادامه این کار را بدهد چون این نقض شدید حقوق کودکان است.

 

این روزنامه نگار به گزارش های دیده بان حقوق بشر، عفو بین الملل و دیده بان کرد اشاره می کند و می نویسد پ ک ک و شاخه های آن از کودکان ۱۲ الی ۱۷ ساله نیز بیشتر در جنگ استفاده می کند. از تعداد دقیق دختران و پسران کودک در پ ک ک خبر نداریم و خیلی از والدین نیز از ترس اعتراض نمی کنند به امید این که بتوانند از طریق مذاکره فرزندان خود را برگردانند اما این امید بی نتیجه است. وی در ادامه می نویسد: یکی از اهداف اصلی جذب کودکان ایجاد کادرهایی وفادار به سران پ ک ک است. همچنبن دختران و زنان خانواده های سنتی عضویت را راهی برای فرار از وضعیت نابسامان خانواده می بینند. کودکان نیز توانایی مقاومت در برابر تبلیغات ایدئولوژیک پ ک ک را ندارند.

 

در سوریه نیز بیشتر افراد ۱۸ تا ۴۰ سال بر اثر زورگویی های پ ک ک فرار کرده اند و پ.ی.د. با کمبود نیرو مواجه است. غرب هنوز نقض جدی حقوق بشر توسط پ.ی.د. در شمال سوریه را جدی نگرفته است. پ.ی.د. بخشی از پ ک ک است و بیشتر کادرهای اصلی آن اعضای پ ک ک هستند و تصمیمات اصلی پ.ی.د. در قندیل گرفته می شود.

در ادامه این خبر آمده است که پ ک ک در مناطق کردنشین سوریه روزنامه نگاران و مخالفان سیاسی را دستگیر و شکنجه می کند. اجازه فعالیت به احزاب مخالف را نمی دهد و دفاتر آنها را بسته است. از سال ۲۰۱۲ تاکنون بیش از ۳۰ سیاستمدار مخالف پ ک ک در شمال سوریه کشته شده اند.

 

https://www.newsdeeply.com/syria/community/2016/02/26/war-is-no-excuse-pyd-deployment-of-child-soldiers?fbclid=IwAR1kH1K7P4MrX4sfIv_-X9IC8-FD6rztcsHQLVBWo52yjwWgKuG999YIgPU

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *