۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

پ.ک.ک زیر نظر آمریکا در حال رشد است

  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲
  • ۱۰۲ بازدید
  • ۰

نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده با بهانه حملات ساختگی گروه‌های شبه‌نظامی ایرانی به پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق، سامانه‌های دفاع هوایی را در اختیار نیروهای SDF/PKK قرار می‌دهند.

به گزارش انجمن بی تاوان، بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع محلی در سوریه، نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در حال آموزش شبه نظامیان سازمان تروریستی SDF/PKK بر روی سامانه های پدافند هوایی آوانجر و تاد هستند که برای مقابله با تهدیدات موشکی ارتفاع کم و متوسط ​​استفاده می شوند.

این آموزش که حدود ۸۰ شبه نظامی SDF/PKK در آن شرکت داشتند، در پایگاه آمریکایی در شهر تل بیدار، در ۴۰ کیلومتری مرز ترکیه ادامه دارد.

در حالی که نکته قابل توجه این است که اخیراً حداقل سه پهپاد متعلق به ترکیه که در حال انجام عملیات علیه مواضع گروه های تروریستی در سوریه و عراق بودند، سرنگون شدند، نیروهای آمریکایی گزارش دادند که این پهپادها به دلیل پرواز در نزدیکی نیروهای آنها سرنگون شده اند.

آیا واقعاً سیستم ها علیه گروه های شبه نظامی هستند؟

پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در بیانیه خود در ۱۰ اکتبر اعلام کرد که ارتش آمریکا سامانه‌های دفاع هوایی آوانجر و تاد را برای محافظت از نیروهای خود در سوریه در برابر حملات موشکی و پهپادی به منطقه اعزام کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط پنتاگون، ۵۸ پرسنل در حملات موشکی و پهپادی که توسط گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به ایران به پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق از ۱۷ اکتبر تاکنون انجام شده اند، زخمی شده‌اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین