۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پ.ک.ک زنان و دختران ایزدی را می رباید

  • ۹ شهریور ۱۳۹۹
  • ۳۹۳ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، “محما خلیل” با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حضور تروریست های پ.ک.ک، منجر به ایجاد شکاف بزرگی در جامعه شنگال می شود و مانعی بر سر تقویت اصل همزیستی مسالمت آمیز بین گروههای مختلف این منطقه است. از سوی دیگر، گروه مذکور مانعی بر سر بازگشت آوارگان و بازسازی شهرهایشان است.

فرماندار منصوب مسعود بارزانی در شنگال پیش از حمله داعش، افزود: با وجود درخواست های مستقیم از مقامات عالی رتبه عراقی که در گذشته از منطقه بازدید کرده اند، از جمله رئیس سابق ستاد مشترک ارتش (وزیر دفاع کنونی) و مشاور امنیت ملی سابق و فرماندهان نظامی عالی رتبه هیچ گونه اقدامی درباره این گروه تروریستی انجام نشده است و گروه مذکور اطلاعات اشتباهی به مقامات مذکور منتقل می نماید.

محما خلیل خاطرنشان کرد: مردم شنگال و به ویژه اکثریت ۹۰ درصدی ایزدی های منطقه مخالف حضور نیروهای پ.ک.ک در منطقه هستند و بهتر بود مقامات مذکور از طریق معتمدین منطقه از وضعیت آن کسب اطلاع می کردند نه از طریق گروه مذکور. همچنین این مقامات، باید از طریق دیدار با خانواده های قربانیان و بازدید گورهای دسته جمعی و آوارگانی که در اردوگاهها به سر می برند و از شش سال پیش با رنج آوارگی دست و پنجه نرم می کنند به ریشه کنی و نسل کشی ایزدی ها پایان می دادند. در غیر این صورت، ادامه این وضعیت به منزله ادامه نسل کشی آنهاست.

محما خلیل خاطرنشان کرد: ایزدی ها پس از جنایات گسترده داعش و کشتار، غارت و تجاوز به زنان و فرزندان آنها، امروزه نگران حضور یک نیروی بیگانه یعنی گروه تروریستی (پ.ک.ک) هستند که سیاست سرکوب و ربودن ایزدی ها و بازداشت آنها در زندان های سری را در دستور کار قرار داده است. ایزدی ها بارها با برگزاری تظاهرات نسبت به حضور این گروه اعتراض کرده اند.

فرماندار شنگال در پایان گفت: اخراج پ.ک.ک از شنگال و مناطق اطراف آن، حاکمیت دولت بر منطقه را به اثبات می رساند و سلطه قانون بر آن را نشان می دهد و باعث ایجاد امنیت در میان پیروان همه فرقه ها در شنگال به ویژه اکثریت ایزدی ها به عنوان تنها گروه آسیب دیده از حضور آنها می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین