۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پ.ک.ک در ژاپن چه می کند؟

  • ۱۷ آذر ۱۴۰۲
  • ۱۲۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان: مشکلی که پس از مشخص شدن حذف سازمان تروریستی پ‌ک‌ک از فهرست «سازمان‌های تروریستی بین‌المللی» ژاپن به وجود آمد، با اعلام قرار گرفتن این سازمان تروریستی در فهرست پایان یافت. با این حال، پست های زیادی در شبکه های اجتماعی درباره حضور پ.ک.ک در توکیو منتشر شده است.

در حالی که مدتی است در شبکه های اجتماعی پست های فزاینده ای مبنی بر فعالیت سازمان تروریستی پ.ک.ک تحت عنوان “موسسه فرهنگی” در ژاپن منتشر شده است، پ.ک.ک در فهرست “سازمان های بین المللی تروریستی بزرگ” و نمودار “روندهای عمومی” به روز شده توسط PSIA وابسته به وزارت دادگستری ژاپن، خبری مبنی بر درج نشدن آن باعث توجه این کشور شد. برای مدتی مشخص نبود که ژاپن دقیقاً از کدام لیست PKK را حذف کرده است. سفارت ژاپن در آنکارا در بیانیه ای اعلام کرد که این لیست تغییر نکرده است.

ژاپن اعلام کرد که پ‌ک‌ک را یک سازمان تروریستی می‌داند و تغییری در سیاست‌های آنها ایجاد نشده است.

در بیانیه رسمی منتشر شده در وب سایت سفارت، “وب سایت آژانس امنیت عمومی و اطلاعات ژاپن روز گذشته به روز شد و صفحه مورد نظر اکنون حذف شده است. از سال ۲۰۰۲، دولت ژاپن پ ک ک را در میان سازمان هایی قرار داد که دارایی هایی مانند تروریست ها و غیره باید مسدود شود و هیچ تغییری در این سیاست وجود ندارد. از سوی دیگر گفته شد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور هفته گذشته در دبی به کیشیدا نخست وزیر ژاپن درباره این موضوع هشدار داد.

در حالی که بحث ها ادامه داشت، بیانیه ای از یک حساب کاربری در رسانه های اجتماعی منتشر شد که مدتی در مورد فعالیت های پ.ک.ک در ژاپن به اشتراک گذاشته شده بود. اکانت مورد بحث که منبع خبر «خارج شدن پ‌ک‌ک از فهرست تروریستی» بوده، اعلام کرده است که پ‌ک‌ک همراه با سازمان‌هایی مانند القاعده، بوکوحرام، الشباب در این فهرست قرار گرفته است، داعش، ارتش سرخ ژاپن و اوم شینریکیو، اما آژانس اطلاعات امنیت عمومی (او توضیح داد که این صفحه متعلق به سازمانی به نام PSIA) بعدا حذف شد و سازمان تروریستی پ.ک.ک در صفحه دیگری در همان سایت قرار گرفت.

مدتی است که در شبکه های اجتماعی پست هایی مبنی بر فعالیت سازمان تروریستی پ.ک.ک در توکیو، پایتخت ژاپن منتشر شده است. صفحات خبری ژاپنی نیز در پست های مورد بحث گنجانده شده است و ادعا می شود که پ.ک.ک تحت عنوان “موسسه فرهنگی” در توکیو سازماندهی شده است. با توجه به پست‌های منتشر شده در حساب رسانه‌های اجتماعی «@muueezza»، این سازمان با بروشورهایی به سبک «مانگا» مخصوص ژاپن، فعالیت‌های تبلیغاتی را به زبان ژاپنی در کشور انجام می‌دهد.

ادعای جمع آوری پول

گفته می شود، سازمانی به نام “انجمن همبستگی کرد و ژاپن” ۳۰ میلیون ین ژاپن در این کشور کمک جمع آوری کرده است. همچنین آمده است که بیانیه توضیح پول جمع آوری شده شامل تصاویری از پرچم های به اصطلاح سازمان تروریستی است. از سوی دیگر، اخباری مبنی بر اینکه فردی که ۶ سال پیش از سوی سازمان تروریستی پ.ک.ک در ژاپن اقدام به جمع آوری پول کرده بود، در تلاش برای ورود به ترکیه با مقدار زیادی پول دستگیر شد، حاکی از آن است که فعالیت های مالی این سازمان در این کشور ادامه دارد.

اکانت مورد بحث همچنین تصاویری از حامیان پ‌ک‌ک در ژاپن را به اشتراک گذاشته است که همراه با پرچم‌ها و سرودهای این سازمان تحت عنوان «جشن نوروز» در حال اجرای مراسم جشن نوروز هستند و می‌نویسند که شهروندان ژاپنی از تبلیغاتی بودن این رویدادها برای این سازمان بی‌اطلاع هستند. . او در پستی نوشت: «به دوستانمان در جمهوری ترکیه. این جشنواره در ژاپن برگزار شد. پرچم های پ ک ک به اهتزاز در می آید. آنها در ستایش کشته شدن سربازان ترکیه توسط سازمان های تروریستی آهنگ می خوانند و می رقصند.

کوشکون باشبوگ، کارشناس تروریسم و ​​امنیت، که از او درباره ادعای وجود سازمان تروریستی پ.ک.ک در ژاپن پرسیدیم، گفت: شبکه هایی وجود دارند که فعالیت های تروریستی را در جهان سازماندهی می کنند. باشبغ با بیان اینکه این شبکه با فعالیت های تروریستی در سراسر جهان مرتبط است، اظهار داشت: اتهامات مربوط به ژاپن باید در این زمینه بررسی شود. باشبوغ با بیان اینکه ترکیه تهدید تروریستی علیه خود را در سراسر جهان رصد می کند، تصریح کرد که ژاپن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین