۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • پ.ک.ک در دهوک عراق از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند

پ.ک.ک در دهوک عراق از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند

  • ۳ تیر ۱۴۰۱
  • ۲۱۲ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، گروه تروریستی پ.ک.ک در تلاش است تا از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی در برابر عملیات موفق نیروهای مسلح ترکیه در شمال عراق استفاده کند. به همین دلیل ساکنان منطقه العمادی دهوک عراق خواستار پایان حضور تروریست‌های پ.ک.ک در زادگاهشان هستند.

عدنان سینچی، ساکن روستای شلادیز العمادی به خبرنگار ‌آناتولی گفت: گروه تروریستی پ.ک.ک در برابر عملیات هوایی ترکیه علیه این گروه از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

وی می‌گوید: مردم از وضعیت کنونی مضطرب هستند. بسیاری از روستاییان در حومه العمادی به دلیل فعالیت پ.ک.ک در این مناطق مجبور به ترک خانه‌های خود شدند. اگر حضور این گروه در منطقه پایان یابد و مشکلات امنیتی حل شود، اهالی روستاها می‌توانند به خانه‌های خود بازگردند.

صدقی نروی، دبیر مجلس استان دهوک عراق تاکید کرد که مردم العمادی از گروه تروریستی پ.ک.ک آسیب زیادی دیده‌اند.

وی گفت: حدود ۲ هزار روستا به دلیل حضور این گروه در منطقه تخلیه شده است. پ.ک.ک به مدت ۳۱ سال است که موانعی در امور زندگی مردم ایجاد کرده است. دولت عراق نیز به دلیل حضور این گروه نمی‌تواند به مردم این منطقه خدمات ارائه کند.

رمضان کیولی، کارشناس مسائل سیاسی و یکی از ساکنان این منطقه در این راستا گفت: «پ‌.ک‌.ک نقش مستقیمی در برهم زدن نظم و امنیت اداره اقلیم کرد عراق داشته است. پس از حملات گروه تروریستی داعش، اکنون دولت اداره اقلیم کرد با تهدید حملات پ.ک.ک مواجه است.

محسن دوسکی، نماینده مردم دهوک در پارلمان اداره اقلیم کرد عراق نیز اظهار داشت که با ارائه دو گزارش به پارلمان و دولت در رابطه به حضور پ.ک.ک در دهوک خواستار حل این معضل شده است.

دوسکی گفت: ترکیه در مبارزه با پ.ک.ک مصمم است. این گروه غیرنظامیان را در این منطقه هدف قرار می‌دهد. بنابراین اگر پ.ک.ک از این مناطق خارج شود٬ روستاییان به خانه‌های خود باز خواهند گشت و زندگی مردم به روال عادی باز می‌گردد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین