۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

پ ک ک در اروپا؛ مبارزان آزادی یا تروریست؟

  • ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
  • ۸۴ بازدید
  • ۰

انجمن بی‌تاوان: اروپا با پ‌ک‌ک، که رسما یک سازمان تروریستی ممنوع است، اما به‌طور غیررسمی به‌عنوان متحد در مبارزه با داعش شناخته می‌شود، رابطه‌ای دوگانه دارد.

پ‌ک‌‌‌ک در هر دو لیست تروریستی اتحادیه اروپا و آمریکا قرار دارد. اما گروه کارگران کردستان همچنین یک متحد مهم در مبارزه با داعش است و با موفقیت شبه نظامیان تروریست را از شهرک‌های کردنشین بیرون رانده است.

پ.ک.ک امروز در کجای اروپا ایستاده است؟ مقامات ذیربط برای اتخاذ موضع شفاف تلاش می کنند. پ ک ک مکررا متهم به رادیکالیزه کردن و استخدام جوانان است. والدین کرد اهل آلمان و فرانسه که فرزندانشان به پ‌ک‌ک پیوسته‌اند و ارتباطشان را قطع کرده‌اند، از این می‌ترسند که پسران و دخترانشان در نبرد فعال مستقر شوند. اما پ‌ک‌ک به بسیاری از جوانان کرد احساس تعلق می‌دهد و قول می‌دهد از زبان و فرهنگ کردی محافظت کند که البته نمایشی بیش نیست. دیدبان رصد این دیدگاه‌های متضاد را بررسی می‌کند. ما با بازرسان و نمایندگان بلندپایه پ‌ک‌ک، کارشناسان، خودی‌ها و اعضای سابق ملاقات می‌کنیم که بینش‌های ظریفی را از روش‌ها و ساختارهای سازمان به ما ارائه می‌دهند. ما به بررسی استفاده سازمان از خشونت، تجزیه و تحلیل چشم‌انداز ژئوپلیتیکی و بررسی نقش پ‌ک‌ک در اروپا می‌پردازیم. همچنین این سوال مطرح می شود که آلمان، فرانسه و اتحادیه اروپا چگونه باید خود را قرار دهند. آیا پ ک ک اکنون دوست است یا دشمن؟ مبارز آزادی یا تروریست؟ تحقیقات وضعیت پیچیده ای را بررسی می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین