۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ.ک.ک در آینده نزدیک از عبدالله اوجالان جدا خواهد شد

پ.ک.ک در آینده نزدیک از عبدالله اوجالان جدا خواهد شد

  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۴
  • ۱۹۱ بازدید
  • ۲
حزب کارگران کردستان (PKK) و شاخه سوری آن حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در واقع تلاشی دوگانه در مسیر مبارزات قومیتی و مبارزات ایدئولوژیک است. حزب کارگران کردستان دیگر یک حرکت کردی نیست
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از TimeTurk، “عبدالرحمان دیلی پاک” از تحلیل گران سیاسی ترکیه در مقاله ای کوتاه که در روزنامه ینی آکیت ترکیه به چاپ رسانده است عنوان می کند: حزب کارگران کردستان (PKK) در ابعاد وسیعی به ساختار موازی گر تبدیل شده است. پ.ک.ک یک گروه تروریستی است که از سازمان های اطلاعاتی کشورهای خارجی استفاده می کند. حزب کارگران کردستان (PKK) و شاخه سوری آن حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) در واقع تلاشی دوگانه در مسیر مبارزات قومیتی و مبارزات ایدئولوژیک است. حزب کارگران کردستان دیگر یک حرکت کردی نیست. اقدامات آنان بعضاً در مسیری قرار می گیرد که به راحتی می توانند کردها را بکشند و یا کردها را به آستانه کشته شدن بکشانند. در آینده نزدیک حزب کارگران کردستان (PKK) از عبدالله اوجالان رهبر دربند پ.ک.ک جدا خواهد شد و این مسئله آغاز فروپاشی حزب دموکراتیک خلق ها در داخل ترکیه خواهد بود.
پ.ک.ک در داخل ترکیه علاوه بر این که با حکومت در حال مبارزه است در یک بعد بسیار وسیعی با زازاهای این کشور نیز در ستیز است. در کنار این مسئله احتمال درگیری پ.ک.ک با مسعود بارزانی و حزب متبوعش در آینده نزدیک دور از انتظار نخواهد بود. به مسئله اگر کمی با دقت نگاه شود متوجه خواهیم شد که پ.ک.ک با کردهای مذهبی نیز در حال مبارزه است. در تمام عملیاتی که پ.ک.ک در داخل ترکیه ترتیب داده است بزرگترین خسارت جانی و مالی به کردهای این کشور وارد شده است. بسیاری از مکان های کار کردها در مناطق کردنشین ترکیه آماج حملات تروریستی پ.ک.ک قرار گرفته است. علاوه بر سربازان ترکیه که در میان آنان کردها نیز قرار دارند، اتوبوس های شهرداری ها و آمبولانس هایی که در خدمت مردمان کرد منطقه هستند نیز مورد حمله قرار گرفته است.
قبلی «
بعدی »

۲ دیدگاه ها

  1. خسته نباشید دمتون گرم با این سایت خوشگلتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *