۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان:گروه : اجتماعی استان کردستان ۵۴۶۷ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان:گروه : اجتماعی استان کردستان ۵۴۶۷ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است

  • ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
  • ۳۵۷ بازدید
  • ۰

محمد سلیمانی مدیرکل بنیاد شهید گفت: بر اساس پرونده های موجود در بنیاد شهید استان کردستان تعداد ۵۴۶۷ شهید جان بر کف را تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از کرد تودی، محمد سلیمانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان در گفتگو با خبرنگار پیشمرگ روح الله گفت: استان کردستان با تقدیم ۵٫۴۶۷ شهید، ۹٫۰۰۰ جانباز تعیین درصد شده و بالغ بر ۸۴۰ آزاده سرافراز، نقش بارزی را در برقراری امنیت در کشور بر عهده داشته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: پرونده ۱٫۰۰۰ جانباز عزیز نیز در دست اقدام می باشد و به کمیسیون پزشکی ارجاء شده است و بعد از تعیین درصد جانبازی، به آمار جانبازان استان افزوده خواهد شد. هم چنین آزادگان عزیز استان، بدون استثنا دارای درصد جانبازی هستند  و این جانبازی یا در همان زمان اسارت برای این عزیزان اتفاق افتاده است و یا بعد از آزاد شدنشان در اثر شکنجه های روحی و روانی رژیم بعث دچار مشکلاتی شده اند. ثبت و ضبط این آمار باعث جابجایی آمار نهایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه این آمار متغیر می باشد گفت: با توجه به اینکه بسیاری از خانواده های معظم شهدا، از استان کردستان مهاجرت کرده اند این آمار تغییر می کند. به عنوان نمونه می توانیم به جرأت بگوییم که بیش از ۴۰ خانواده شهید شهرستان قروه در استان همدان ساکن شده اند و به همین دلیل پرونده خود را به این استان انتقال داده اند و یا تعداد بسیاری از خاناده شهدای بیجار به استان تهران و کرج مهاجرت کرده اند و با انتقال پرونده این عزیزان، آمار شهدای استان کسر خواهد شد، البته این ایثارگر متعلق به استان کردستان می باشد.

سلیمانی با اشاره به اینکه علاوه بر انتقال پرونده خانواده شهدا به استان های دیگر، حضور والدین و زن و فرزندان شهدا در دو استان باعث شده است که آمار شهدا مقداری تغییر کند گفت: در بعضی موارد، شهدای غیر بومی در استان کردستان ازدواج کرده اند و زن و فرزندانشان در استان کردستان می باشد و والدینشان در زادگاه خودشان و خارج از استان می باشند و این باعث می شود که آمار شهدای استان کردستان تغییر کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین