۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

پ.ک.ک خون را با خون شست/ تصاویر

  • ۳۱ تیر ۱۳۹۴
  • ۳۶۱ بازدید
  • ۰

دولت ترکیه در سیاست خارجی خود در حمایت از داعش کاملا شکست خورده است و با این اقدام خود نشان داد که ابایی از این ندارد. به همین خاطر نیروهای پ.ک.ک در داخل ترکیه نیروهای ارتش ترکیه را مورد حمله قرار داده و چندین افسر عالی رتبه ترک را کشتند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از بولتن نیوز ،شهر سوروچ یکی از شهرهای مرزی ترکیه با سوریه است که ترکیه را به استان حلب در سوریه مرتبط می کند. این شهر با داشتن دروازه مرزی مرشد پنار در خاک سوریه به شهر کوبانی ابتدا به ساکن مرتبط می شود. شهری که در یک سال گذشته در مورد آن رسانه ها زیاد نوشتند و داستانهای فراوانی در این شهر رخ داد که تنها در فیلم ها امثال آن را می شد دید.
شهر سوروچ برخلاف شهر کوبانی شهری است با هویت تمام داعشی و یکی از مهمترین شهرهای ترکیه به شمار می رود که تروریستها از این شهر برای تامین لجستیک داعش در سوریه بهره می گیرند. وقتی وارد شهر می شوی این موضوغ کاملا قابل حس و درک است.فضای شهر کاملا داعشی است. از این لحاظ داعشی است که آنچه را می شود در رقه دید در این شهر می شود دید. از پوشش تا شکل نگاهها، همه و همه داعش گونه است. البته این شهر همان شهری است که خبرنگار پرس تی وی کشورمان یک روز بعد از آنکه اعلام کرده بود اسنادی در دست دارد که نشان می دهد ترکیه در کمک به داعش دست دارد در آن به طرز مبهمی کشته شد.

۳۸۳۴۴۵_۵۷۷

در تازه ترین اقدام تروریستی در این شهر به کاروان ۳۰۰ نفری که می خواستند برای عمران و آبادانی کوبانی وارد این شهر بشوند حمله شد و بیش از ۵۰ نفر در دم جان سپردند. این اقدام همزمان بود با یک حمله انتحاری و تروریستی دیگر در دروازه مرزی مرشد پنار که تروریستها قصد ورود به کوبانی را داشتند اما نیروهای محافظ خلق این حمله را درهم شکستند، ولی حمله به نیروهای کاری که قصد ورود به کوبانی را داشتند سبب شد اجساد دهها نفر تکه تکه شود و دریای خون راه بیافتد.
گروه تروریستی و تکفیری داعش با این اقدام خود نشان داد که با هر کسی که بخواهد در سوریه نقش مثبت ایفاء بکند در شدیدترین شکل ممکن برخورد خواهد کرد و از سوی دیگر نشان داد که توان و پتانسیلش در ترکیه آنقدر بالاست که براحتی می تواند دست به چنین کار بزرگ تروریستی بزند بدون اینکه آب از آب تکان بخورد. این حمله در عمق خاک ترکیه انجام شده است و مهر تاییدی است بر آزادی عمل داعش در این کشور. از سوی دیگر ترکیه نیز بی میل نیست که مانع از هر گونه کمک انسانی و اقتصادی به مناطق کردنشین سوریه شود؛ کما اینکه تاکنون فرسنگها خندق با مرزهای سوریه زده است، فرسنگهایی که در دوران حاکمیت داعش بر این مرزها باز بود و داعش از آن بهره می گرفت.

'''''''''''''''''''''

دولت ترکیه در سیاست خارجی خود در حمایت از داعش کاملا شکست خورده است و با این اقدام خود نشان داد که ابایی از این ندارد که داخل خاک ترکیه نیز محل انجام بزرگترین حملات تروریستی شود. اما این اقدام تبعات دیگری برای ترکیه نیز به همراه داشت، در همان روز نیروهای پ.ک.ک در داخل ترکیه نیروهای ارتش ترکیه را مورد حمله قرار داده و چندین افسر عالیرتبه ترک را کشتند و حتی نیروهایی را که قصد کمک به نیروهای درگیر ارتش را داشتند در محاصره قرار دادند. در حقیقت این اقدام نشان می دهد صبر پ.ک.ک نیز به سرآمده است و خون را با خون خواهد شست. اگر این روند ادامه پیدا کند ترکیه با مشکلات پیچیده تری روبرو خواهد شد و در سطح داخلی نیز متحمل ضربات جبران ناپذیری خواهد شد.

پیشروی کردها در سوریه به سوی رقه بشدت ترکیه را آشفته کرده است و با هر تدبیری که شده می خواهد مانع از رسیدن کردها به پایتخت خلافت داعش برسد، اما اخبار دریافتی از جبهه ها حکایت دیگری از این نبردها دارد. نیروهای محافظ خلق در حسکه نیز پیشرویهای خوبی داشته و مصمم به از بین بردن داعش در همه مناطق هستند. با این پیشرویها مرزهای سوریه با ترکیه و عراق به کنترل نیروهای کرد درخواهد آمد و این امر سبب زوال سیاست خارجی ترکیه در حمایت از داعش خواهد بود.
مشکل بزرگ ترکیه، عربستان و قطر و معدود گروههای کرد در کردستان عراق این است که جایگزینی برای داعش برای جنگ آفرینی در منطقه ندارند و اکنون می خواهند به هر قیمتی شده است داعش را از اضمحلال نجات دهند، اما اراده منطقه ای بر از بین بردن داعش متمرکز شده است و چنین تلاشهایی جز سقوط سیاسی برای ترکیه و همراهانش نتیجه ای به همراه نخواهد داشت.

۳۸۳۴۴۶_۷۶۶ (۱)

افراط گرایی به عنوان بزرگترین پدیده خطرناک قرن باید ریشه کن شود تا منطقه به سوی ثبات برود.

هر روز که می گذرد ترکیه باج سنگینی پرداخت می کند ولی از آن درس گرفته نمی شود. اردوغان در انتخابات ترکیه نیز بخاطر حمایت از داعش شکست سنگینی خورد و حال می رود آتش بسی را که در قالب پروسه صلح با پ.ک.ک داشت یک طرفه از بین ببرد. آیا سقوط داعش اینقدر برای ترکیه ارزشمند است؟ روند پیشرویها در سوریه و عراق برای شکست داعش به این سوال بطور شفاف پاسخ خواهد داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین