۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ.ک.ک اسناد منتشر شده از جانب CHP در مذاکرات اسلو را تایید کرد

پ.ک.ک اسناد منتشر شده از جانب CHP در مذاکرات اسلو را تایید کرد

  • ۹ آبان ۱۳۹۴
  • ۳۴۲ بازدید
  • ۰

اسناد منتشر شده در رسانه های ترکیه در خصوص مذاکرات اسلو واقعی هستند و نمایندگان پ.ک.ک برای خوردن چای و گپ با حکومت ترکیه به اسلو نرفته بودند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از SonDakika، بعد از آن که حزب جمهوری خواه خلق ترکیه اسنادی مبنی بر توافق پ.ک.ک – حکومت ترکیه در مذاکرات اسلو را رسانه ای کرد، دوران کالکان، عضو شورای رهبری پ.ک.ک در اظهاراتی ضمن تایید این اسناد عنوان کرده است: مذاکرات اسلو را حکومت ترکیه با ما پیگیری کرده بود. این مذاکرات در بالاترین سطح مقامات دو طرف صورت گرفته و اسنادی که اکنون توسط حزب جمهوری خواه خلق ترکیه رسانه ای شده است آن موقع به امضای هر دو طرف رسید. اگر در خصوص این مذاکرات حکومت آن را نفی می کند اکنون دیگر اسناد آن در اختیار همگان قرار گرفته است. حال در عرصه سیاسی ترکیه مناظره هایی در خصوص مذاکرات اسلو به وجود آمده است. اسناد منتشر شده در رسانه های ترکیه اسناد واقعی هستند ما مذاکرات را رسما دنبال کرده بودیم. نمایندگان ما برای خوردن چای و گپ با حکومت ترکیه به اسلو نرفته بودند.
وی در ادامه اظهارات خود با تاکید بر این که روند مذاکرات صلح را حکومت ترکیه به پایان رساند افزود: برای آخرین بار در ۵ آوریل ۲۰۱۵ دیدارها با حزب عدالت و توسعه پیگیری شد. آخرین دیدار با رئیس سازمان نظم عمومی ترکیه ترتیب داده شده بود. وی در آن تاریخ بالاترین مقام کشوری بود که به نام جمهوری ترکیه مذاکرات در چارچوب روند مذاکرات صلح را دنبال می کرد. در آن آخرین دیدار مذاکرات از جانب حکومت ترکیه و رجب طیب اردوغان به پایان رسیده بود. سخنانی که رئیس سازمان نظم عمومی ترکیه و رفتاری که وی در آن مذاکره اتخاذ کرده بود این موضوع را به ما ثابت کرد
کالکان در ادامه خاطرنشان کرد: باید منافع قدرتهایی که در تلاش هستند تا ترکیه را وارد یک گفتمان جنگی کنند در نظر گرفته شود. در خصوص این که این “قدرتها” چه کسانی هستند باید عنوان کنم تمام طرف هایی که با ترکیه در تضاد سیاسی هستند. سیاست های اردوغان با سیاست های ایالات متحده آمریکا و ناتو در تضاد است. اردوغان و حزب عدالت و توسعه دیگر برای آمریکا و ناتو عاملی نیستند که بتوانند سیاست های آنان را در خاورمیانه دنبال کنند. آمریکا و ناتو تلاش می کنند ترکیه را دوباره به کشوری تبدیل کنند که منافع آنان در خاورمیانه را دنبال کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین