۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • پ‌ک‌ک و داعش دشمن مشترک ایران و ترکیه

پ‌ک‌ک و داعش دشمن مشترک ایران و ترکیه

  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۵
  • ۲۳۴ بازدید
  • ۰

در دیدار روحانی با داود اوغلو گروه های تروریستی “پ ک ک”، “پژاک”، “پ ی د” و “داعش” به عنوان دشمنان مشترک دو کشور شناخته شدند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از آناج: بعد از اینکه خاورمیانه در سایه حمایت آمریکا و غرب از گروهک های تروریستی مانند داعش و پ ک ک به منطقه ای ناامن تبدیل شد، این گروه های تروریستی به یکی از تهدیدهای اصلی کشورهای مجاور عراق و سوریه تبدیل شدند.
بنابه اطلاعات به دست آمده از دفتر نخست وزیری ترکیه؛ دیروز (۱۵آوریل) حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان با احمد داوداوغلو نخست وزیر ترکیه دیدار ۲ ساعته ای برگزار کرد. در این دیدار مسائل مختلفی از قبیل تهدید تروریسم، روابط بین دو کشور و اجلاس همکاری کشورهای اسلامی مورد بحث و گفتگوی مقامات دو کشور قرار گرفت.
در دیدار دو جانبه ترکیه و ایران؛ طرف ایرانی به تاثیر ویژه سفر داود اوغلو به ایران برای افزایش همکاری و مشارکت دو کشور اشاره کرد، داود اوغلو نیز به خاطر مهمان نوازی ایرانی ها در سفر وی به تهران از طرف مقابل تقدیر و تشکر به عمل آورد.
در این دیدار؛ دو طرف در خصوص همکاری بانکی، افزایش حجم تجاری، افزایش ظرفیت دروازه های گمرک، جلوگیری از به وجود آمدن ترافیک سنگین تریلی ها در دروازه گمرک، افزایش سرمایه گذاری متقابل به توافق رسیدند.
در دیداری که مسائل منطقه از جمله بحران عراق و سوریه یکی از موضوع های اصلی آن بود، هیئت ایرانی و تُرک به حفظ تمامیت عرضی سوریه در فرایند حل بحران سوریه تاکید کرده و به ضرورت حل تعجیلی بحران پناهجویان اشاره کردند.
بر این اساس؛ احمد داوداغلو نخست وزیر ترکیه، به جدیّت این کشور در مبارزه با گروه های تروریستی مانند پ ک ک، پ ی د، پژاک و داعش اشاره کرد، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان نیز در تایید این اظهارات به اشتراک نظر ترکیه و ایران در رابطه با تهدیدات داعش، پ ک ک و دیگر شاخه های پ ک ک اشاره کرد.
باید خاطرنشان کرد؛ دیدار هیئت ایرانی و ترک بسیار مفید و مثبت واقع شد. در این رابطه، دو طرف به افزایش بیش از پیش روابط دو کشور بعد از برداشته شدن تحریم های ظالمانه علیه ایران تاکید کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *