۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیوستن ۲ هزار فرد مسلح به پ.ک.ک

  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۳
  • ۱۸۶ بازدید
  • ۰
یک روزنامه چاپ ترکیه از پیوستن دو هزار نیروی جدید به گروهک تروریستی پ ک ک از زمان اجرای توافق نامه صلح این گروه مسلح با دولت ترکیه خبر داد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از حریت : از ابتدای سال ۲۰۱۳ میلادی یعنی زمان توافق دولت ترکیه با حزب کارگران کردستان و سپس اجرای توافق نامه صلح تا کنون دو هزار نیروی جدید به این حزب پیوسته اند.

این افراد جدید پس از پیوستن به پ ک ک به شمال عراق رفته و در این منطقه تحت آموزشهای نظای قرار گرفته و پس از پشت سر گذاشتن دوره های آموزشی به ترکیه بازگشته اند.

به نوشته حریت، این افراد برای بازگشت به خاک ترکیه از قانون توبه استفاده کرده اند که به موجب آن اعضای گروه پ ک ک که در عملیاتهای این گروه علیه ترکیه شرکت نداشته و علیه آنکارا اقدامی نکرده اند در صورت توبه مجازات نمی شوند.

به موجب این قانون حتی آن دسته از اعضای پ ک ک که علیه ترکیه مرتکب جرم شده اند نیز در صورت لو دادن اطلاعات مربوط به این گروه تروریستی نیز، از سوی دولت ترکیه با هیچ گونه مجازاتی روبرو نمی شوند.

گروهک تروریستی پ ک ک  در سال ۲۰۱۳ میلادی پس از ۳۵ سال مبارزه مسلحانه برای کسب استقلال از آنکارا، اقدام به امضای توافقنامه صلح با دولت ترکیه کرد و سپس خروج اعضای این گروه جدای طلب از ترکیه آغاز شد.

پ ک ک  از سوی ترکیه، آمریکا، اتحادیه اروپا و چند کشور دیگر به عنوان یک گروهک تروریستی شناخته می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین