۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • نهادهای نزدیک به پ.ک.ک، جشن میلاد پیامبر (ص) را برگزار می‌کنند

نهادهای نزدیک به پ.ک.ک، جشن میلاد پیامبر (ص) را برگزار می‌کنند

  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۳
  • ۲۱۱ بازدید
  • ۰

در تناقضی آشکار مراسم سالگرد میلاد پیامبر اسلام (ص) در میدان نوروز توسط حزب صلح و دموکراسی و کنگره ی جامعه ی دموکراتیک برگزار می شود.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : گروهک سکولار کمونیست پ ک ک  با پیروی از ایدئولوژی منسوخ رهبر خود عبدالله اوجالان مخالف با دینداری می باشد. و دین را مانع اصلی در گرایش جوانان به اعتقادات موهوم و منحرف اوجالان  می داند. اوجالان با این عبارات به دینداری و دینداران حمله می کند : دین اسلام عامل بدبختی کُردهاست و یا کتاب های آسمانی تراوشات ذهنی پیامبران است .

اما با وجود چنین خط فکری نهادهای های نزدیک به پ ک ک همانند حزب صلح و دمکراسی پس از شکست سنکین در انتخابات شهرداری های ترکیه در تناقضی آشکار اقدام به برگزاری جشن میلاد پیامبر اسلام کرده است.

«هفته ی میلاد مقدس» (Kutlu Doğum Haftası)  از بیستم تا بیست و هفتم آوریل، در ترکیه هر سال جشن گرفته می شود. این هفته در واقع بنا به عقیده ی فقها و علمای اسلامی ترکیه ای منسوب به جریان دینی «نورچی»ها، تاریخ میلاد پیامبر اسلام (ص) بر اساس تطبیق تقویم میلادی با هجری قمری است و از سال ۱۹۸۹ تاکنون در اغلب شهرهای ترکیه، در این هفته جشن های بزرگی برگزار می شود.
حزب اسلام گرای کُردی مطالبه ی آزاد (HUDAPAR) سال گذشته به دنبال آن بود تا این مراسم را در میدان نوروز برگزار کند. اما شهردار عضو حزب صلح و دموکراسی اجازه ی استفاده از این میدان را صادر نکرد و حزب مزبور با گردآوری بیش از یک میلیون نفر از مسلمانان کُرد و دعوت از روحانیون ایرانی، عراقی و سوریه ای، مراسم مورد نظر را در یکی از میادین بزرگ شهر برگزار کرد. احمد ترک رهبر جامعه ی دموکراتیک پس از این اجتماع بزرگ اعلام کرد که عدم صدور مجوز برای این حزب، یک خطای آشکار بوده است.
اما امسال و در اقدامی جدید، حزب صلح و دموکراسی و کنگره ی جامعه ی دموکراتیک که مهم ترین نهادهای سیاسی پ.ک.ک در ترکیه هستند، این مراسم را در میدان نوروز برگزار می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین