۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • “پیشمرگه های بارزانی می تواند ضربات کشنده ای را به پ.ک.ک وارد کند”

“پیشمرگه های بارزانی می تواند ضربات کشنده ای را به پ.ک.ک وارد کند”

  • ۲۳ اسفند ۱۳۹۵
  • ۳۰۵ بازدید
  • ۰

علی رغم آرامش نسبی در جبهه های شنگال حزب دموکرات کُردستان (بارزانی ) همچنان به گسیل نیروی نظامی و ادوات جنگی به خانه سور و روستاهای اطراف آن ادامه می دهد.

به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از کوردانه ، یکی از فرماندهان نظامی عضو اتحادیه میهنی اعلام کرده که حزب دموکرات کُردستان در شبانه روز گذشته شمار زیادی از نیروهای خود را از منطقه زومار و جبهه سد موصل به شمال کوهستان شنگال منتقل کرده است.

صالح گرگری مسئول کمیته اتحادیه میهنی در شنگال در این مورد اظهار داشت : بیش از دو هزار پیشمرگه همراه با خودروهای زرهی از جبهه موصل و ۵۰۰ تن دیگر نیز از جبهه زومار به منطقه سینونی منتقل شده اند.

همزمان رسانه های نزدیک به حزب دموکرات کُردستان نیز گزارش کرده اند که گروه پ ک ک با اعزام نیروی بیشتر به این منطقه مواضع خود را تقویت کرده اند.

افزون بر این ،تنش میان عناصر پ ک ک و نیروهای حزب دموکرات کُردستان به دیگر مناطق اقلیم کُردستان نیز کشیده شده است.

حزب دموکرات کُردستان در طی دو روز گذشته شمار زیادی از نیروهای ضد ترور را به ارتفاعات “قره چوخ” در اطراف کمپ پناهندگان مخمور اعزام کرده است.

بیش از ۱۲ هزار نفر از شهروندان شمال کُردستان که در جریان عملیات های ارتش ترکیه در دهه نود میلادی آواره شدند در این کمپ اسکان داده شده اند.

پس از حملات داعش به کمپ و شهر مخمور و عقبنشینی نیروهای پیشمرگه از این منطقه گریلاهای پ.ک.ک برای محافظت از این کمپ در اطراف آن موضع گرفتند.

یکی از فرماندهان ارشد نظامی حزب دموکرات کُردستان در گفتگو با رسانه های نزدیک به این حزب تهدید کرده که در صورتی که پ ک ک به مقابله با آنان بپردازد جنگ را به داخل خاک کردستان خواهند کشاند.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز مسرور بارزانی پسر ارشد مسعود بارزانی و رئیس شورای امنیت اقلیم کُردستان در آخرین سفر خود آمریکا در مذاکرات خود با مقام های پنتاگون خواستار همکاری ایالات متحده با نیروهای موسوم به “پیشمرگه روژ” شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *