۹ فروردین ۱۴۰۳

پیام نفوذ اسرائیل در “پ.ک.ک”

  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۷
  • ۲۲۰ بازدید
  • ۰

نیروهای امنیتی ترکیه یکی از اعضای ارشد حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) را که با رژیم صهیونیستی در تماس بود، دستگیر کرده‌اند.

دادستانی ترکیه اعلام کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم این کشور طی عملیاتی در استان “مرسین”، “داوود باغستانی” از اعضای شورای اجرایی “پ. ک. ک” را که با نام مستعار “جان بولوت تورغای” در شهرهای مرسین و “آدنا” فعالیت می‌کرد، دستگیر کرده‌اند.

دادستانی ترکیه همچنین تصریح کرد: باغستانی رئیس “مرکز اسرائیلی – کردی” بوده و طی سال‌های اخیر به عنوان میانجی حزب کارگران کردستان ترکیه با نمایندگانی از رژیم صهیونیستی و آمریکا دیدار داشت.

شکی نیست که، سیاست رژیم نامشروع اسرائیل همچنان بر سوءاستفاده از اقلیت‌ کشورهای منطقه بویژه ترکیه متمرکز است. گروه ها و تشکل های شبه نظامی نظیر “پ.ک.ک” برای سوء استفاده اسرائیل بسیار مناسب به نظر می رسند و هر از گاهی ممکن است مورد بهره برداری عوامل این رژیم نامشروع قرار داشته باشند.

در مقابل، عوامل حزب کارگران کردستان ترکیه “پ. ک. ک” نیز تلاش می کنند از طریق دولت ها یا تشکیلات و یا سازمان های دارای موقعیت منطقه ای و جهانی، به منظور تقویت موقعیت خود در منطقه استفاده کنند.

در این شرایط، آمریکا نیز به مساعدت با تشکیلات شبه نظامی منطقه آمده است و به نظر می رسد علاوه بر شبه نظامیان کرد سوریه، با کردهای ترکیه و عراق نیز ارتباط و همکاری های نزدیکی برقرار کرده باشد. به همین دلیل است که، برغم اعتراض های دولت ترکیه، آمریکا تاکنون حاضر نشده است ازکمک‌های نظامی و مالی به کردها بکاهد.

باید گفت: ارتباط عوامل “پ. ک. ک” با رژیم صهیونیستی اسرائیل نشان دهنده این واقعیت است، رژیم اشغالگر قدس به منظور تامین امنیت خود واحساس آرامش ساکنان اسرائیل، تلاش می‌کند کشورهای اطراف خود نظیر ترکیه را ناامن سازد.

درهمین ارتباط، “کمال قلیچدار اوغلو” رئیس حزب جمهوری خلق ترکیه و ازسیاستمداران برجسته ترک پیش تر طی سخنانی در نشست فراکسیون نمایندگان حزب خود درپارلمان ترکیه، باانتقاد شدید ازسیاست های دولت اردوغان، گفته است: “درگیری های ترکیه، ظاهرا برمبنای تحقق اهداف دولت آنکارا در دستور کار قرار گرفته است، اما بعید نیست که این رویدادهای تلخ، سرانجام دامن مردم ترکیه را بگیرد و سرنوشت دیگری برای این کشور رقم بزند”.

علاوه بر دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا نیز حزب کارگران کردستان ترکیه “پ.ک.ک” را به عنوان گروه تروریستی اعلام و معرفی کرده اند. حزب کارگران کردستان ترکیه از ۳۵ سال پیش با دولت ترکیه وارد جنگ مسلحانه شده است. در واقع ، ازسال ۱۹۸۴ میلادی – که جنگ دولت ترکیه با کردهای این کشور آغاز شده – درگیری های دوطرف با شدت و ضعف هایی همراه بود.

درمجموع، باید گفت: با وجود آن که، مقام های دولت آنکارا به منظور تخریب کردهای ترکیه به هر اقدامی دست می زنند، اما ارتباط حزب کارگران کردستان ترکیه “پ. ک. ک” با رژیم اسرائیل و آمریکا را نمی توان انکار کرد. این گروه شبه نظامی، هرازگاهی برخی ازماموریت های مورد نظر موساد و سیا را نیز به عهده می گیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *